ראיון מיוחד

רוני מאנה מתנצל: "אני לא מפסיק לחלק תרומות לאנשים"

איש העסקים רוני מאנה מתחרט על דבריו שלא יתרום למי שהצביע 'ליכוד' ובראיון ל'כיכר השבת' הוא אומר: 'זו היתה טעות חמורה; אני לא מפסיק לחלק תרומות לאנשים, ואני עושה את זה באהבה' (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
רוני מאנה על רקע חלוקת קמחא דפסחא (צילום: באדיבות המצלם, יעקב נחומי - פחאש 90)

איש העסקים רוני מאנה פרסם אתמול (רביעי) פוסט ברשת 'הטוויטר', בו כתב כי הוא לא יתרום שקל אחד למצביעי 'הליכוד', הפוסט שעורר סערה, גרם לו להתנצל, והוא מבהיר: "אני מבין מה זה עוני, גדלתי בשכונת התקווה".

שלום רוני, אתה מצטער?

"ברור, כתבתי פוסט טיפשי, שאינו תואם את עמדותיי והשקפותיי. אני ומשפחתי גדלנו בעוני בשכונת התקווה בתל אביב, אני יודע היטב מה זה עני ואיך ההרגשה בלהיות עני. ב"ה הקדוש ברוך הוא הצליח דרכי והגעתי לאן שהגעתי, ואני כל בוקר מסתכל במראה ומזכיר לעצמי מאיפה הגעתי".

אז מה גרם לך לכתוב את הפוסט שעורר תגובות נזעמות ואמוציונליות?

"זה לא סוד שאני לא מחבב את משפחת נתניהו, ביום רביעי בבוקר לאחר שביבי שוב ניצח, מתקשר אליי אחד שאני עוזר לו ולכל משפחתו באופן קבוע. אותו בחור התחיל להגיד לי הפסדתם ועוד כל מיני הקנטות, ובנוסף הוא התחיל לשיר לי בטלפון 'ביבי מלך ישראל'.

"מטבע הדברים, זה הרגיז אותי מאוד, ובאותו רגע של שטות כתבתי את הפוסט, ואני מאז אוכל את עצמי שכך יצא מפי. כמובן שאותו אדם הבין את הטעות שהוא עשה, הוא התקשר אלי ועשינו 'סולחה', כמובן שאני גם הרמתי לו תרומה נכבדה, ושמנו את הפרשה מאחורינו".

בפוסט שכתבת, היה קונוטציה של התרברבות והכללה של כל מצביעי ביבי, זה היה מכוון?

"ממש לא היה לי כוונה כזו. אני אדם עממי שהגיע משכונת התקווה, אני ירא שמים וגם מניח תפילין כל בוקר ועושה הרבה מתן בסתר, מעולם לא התרברבתי ודיברתי על כמה כסף יש לי, שוב, זו באמת הייתה טעות חמורה".

איך מתבטאת החרטה שלך, אתה תמשיך לתרום?

"איזו שאלה, אין לך מושג כמה כסף עלה לי הפוסט שכתבתי, מאתמול אני לא מפסיק לחלק תרומות לאנשים, ואני עושה את זה באהבה גדולה, כל האנשים שצלצלו אלי נתתי להם תרומה הגונה.

"גם ל'הצל' שהוא הפיץ את הפוסט שלי, החלטתי לתת לו כמה אלפי שקלים כדי שיחלק לנזקקים לקראת חג הפסח, והוספתי התנצלות מעומק הלב, על הדברים שאמרתי בשעת כעס".

לסיום?

"אני חושב שבסופו של דבר יצא רק דברים טובים מהפוסט שכתבתי, כי אנשים החליטו בגלל הפוסט לתרום הרבה כסף, אני מאחל לכל עם ישראל פסח כשר ושמח, מתוך רחבות הדעת".

כזכור, בחשבון הטוויטר שלו כתב רוני מאנה בין היתר כי הוא התעורר במצב רוח מרומם, לדבריו, הוא תכנן לעזור בכמה מאות אלפי שקלים למשפחות - לחג הפסח. אך בעקבות כך שאותם משפחות הצביעו לביבי הוא הודיע לאותם משפחות, שלא יתקשרו אליו יותר, ושלח אותם לביבי שהוא יעזור להם.

מאנה הוסיף לטעון כי זו דמוקרטיה, והוא דאג לכך שכל החברים שלו גם יבטלו את התרומות הקבועות שלהם לאנשים "שהעזו" להצביע למפלגת הליכוד.

ישי לפידות הגיב לדברי מאנה ואמר לו: "אולי כל הקמפיין הנגטיבי שלך עשה להם רק טוב. אולי אנשים לא מאמינים באדם שהיה חבר של מישהו ואז רץ ללכלך עליו".

כאמור, כעת, מאנה מתחרט על הדברים ומודיע כי הוא ממשיך לחלק מכספו ולתרום לנזקקים ככל יכולתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר