החברות אוימו בהפגנות מחאה

פרסום ראשון: בוטלו עבודות הרכבת בב"ב - בשבתות וחגים

עיקר עבודות הרכבת הקלה בבני ברק, שבוצעו לאורך שבתות השנה, הופסקו לאחרונה - לשביעות רצונם של שומרי השבת בעיר התורה. עם זאת, 'שעון הקיץ' יצר בעיה חמורה, שעדיין קיימת (בארץ)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
אחת המחאות הגדולות נגד העבודות בשבת (רועי אלימה / Flash90)

עבודות הרכבת הקלה בבני ברק שהתקיימו בכל השנה האחרונה תוך חילול שבת וחג, למרות המחאות של עיריית בני ברק, והמערכה המשפטית שנוהלה נגדם - הופסקו.

כזכור, החברות הבונות טענו בבית המשפט כי עלות הפסקת העבודות לימי השבתות והחגים היא עצומה, ותגרום נזק משמעותי לפרויקט כולו.

אלא שמבדיקת 'כיכר השבת' עולה, כי בשתי השבתות האחרונות מגיעים הפועלים לשטח העבודות, אך מתחילים אותן רק עם צאת השבת.

טרם ברור האם השינוי נעשה מחשש להפגנות, בהמשך לדיווח לאחרונה ב'כיכר השבת' כי גאב"ד חוג חתם סופר הגרי"מ אלטמן יצא להפגין בליל שבת עם חסידיו נגד העבודות, ברחוב רבי עקיבא פינת ז'בוטינסקי.

מחאה בכנסת: "השבת תובעת את עלבונה מהרכבת" (באדיבות המצלם)

לפני מספר חודשים יצאו כזכור רבבות מתפללים, בהוראתם של גדולי התורה והחסידות, וקיימות את תפילות ליל השבת סמוך לאתר העבודות, כמחאה ברורה נגדם.

כעת, בארגון 'משמרת השבת' של הרב חיים זלץ מאשרים ל'כיכר השבת' את הפרטים כי עבודות אלו הופסקו, אך מציינים כי בשבת האחרונה העבודה החלה כמה דקות לפני צאת השבת.

"יש לעדכן את החברה כי השבת יוצאת מאוחר, ולפיכך יש להתחיל לעבוד רק בשעה מאוחרת", אומרים בארגון. "אם לא יתחילו רק אחרי צאת השבת - נצא להפגין", הם מאיימים, אך לצד זאת מביעים סיפוק מהעובדה שבאופן רשמי הופסקו העבודות בשבתות וימים טובים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר