חזית אחידה

איחוד הדתיים ודיל עם הערבים: התגובה החרדית לליברמן

התעקשות ליברמן על חוק הגיוס מביאה את המפלגות החרדיות לסגור ברית עם איחוד מפלגות הימין לצד דיל שיביא להימנעות הערבים • פרוש: מפלגה שקיבלה 5 לא יכולה לדרוש כמו שמונה (פוליטי)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

חברי הכנסת של המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, הגיעו היום (שני) לנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, והמליצו בפניו להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה הבאה על בנימין נתניהו, וזאת ברקע החשש על עתיד חוק הגיוס.

מי שצפוי להערים קשיים בנושא זה, הוא יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הדורש להעביר את חוק הגיוס כפי שנקבע על ידי הוועדה שהקים בתקופת כהונתו במשרד הביטחון, ללא כל שינוי.

מנגד, חברי הכנסת של המפלגות החרדיות, שדרשו עוד בקדנציה הקודמת להכניס שינויים בהתאם להוראת גדולי ישראל, מתעקשים על תיקונים משמעותיים בנוסח החוק.

סגן השר יעקב ליצמן, התייחס היום אצל הנשיא לנושא, ורמז על דיל אפשרי עם המפלגות הערביות, שיבטיח את אישור החוק המקובל על החרדים, למרות התנגדות ישראל ביתנו.

ליצמן אמר כי הדבר החשוב הוא להשיג רוב, ולא משנה של כמה קולות. "יש הרבה חוקים שעברו ככה. נעביר חוק כפי שיגידו לנו הרבנים", הוסיף סגן השר.

סגן השר מאיר פרוש אמר, כי ישנם הרבה דעות בציבוריות הישראלית ויהיה נכון שהמפלגות השונות לא ידרשו דברים קיצונים בהסכמים הקואליציונים.

פרוש הוסיף כי "מפלגה שקיבלה 5 מנדטים אינה יכולה לדרוש מה שמפלגה שקיבלה 35 מנדטים או 8 מנדטים יכולה לדרוש".

במקביל להסתמכות על ההימנעות הערבית, פועלים ראשי המפלגות החרדיות לסכם על דיל מוסכם עם איחוד מפלגות הימין, להקמת חזית דתית נגד דרישותיו של ליברמן.

מי שהודיע על כך, הוא ח"כ משה גפני שאמר כי המפלגות הדתיות והחרדיות יציגו עמדה זהה ובלתי מתפשרת בנושאים כמו קדושת השבת, מעמד לומדי התורה ושמירת הסטטוס קוו.

"אם לא יתקבלו עמדותינו, לא תוקם קואליציה", הבהיר גפני. "לא יתכן שליברמן עם חמישה מנדטים יציב תנאים לשלוש מפלגות גדולות ממנו".

כך, מקווים במפלגות החרדיות, יצליחו להתגבר על דרישותיו של ליברמן בנושא הגיוס, והתנאי שהציב לקבלת זכות וטו בנושאי דת ומדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר