נתונים מוזרים

האם ה"הגדה של יוני נתניהו" אכן מזויפת?

ראש הממשלה בנימין נתניהו, קיבל אתמול פריטים שהיו על פי טענת אדם, של אחיו יוני נתניהו הי"ד. לאחר הפרסום עולה החשש כי לפחות חלקם אינם אותנטיים כלל (חדשות בארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
נתניהו הנרגש וההגדה (צילום: עמוס בן גרשום ואיתי בית און, לע"מ)

אתמול (שני) התרגש ראש הממשלה בנימין נתניהו, לקבל פריטים אישיים שהיו שייכים לכאורה לאחיו יוני נתניהו הי"ד שנהרג בעת שפיקד על מבצע חילוץ החטופים באנטבה. יוסף שמש, מי שהיה לטענתו פקודו של יוני בחיל השיריון טען ששמר אצלו משנת 1975 את הפריטים, ביניהם הגדת פסח בה קרא יוני לטענתו.

אלא שעם פרסום הידיעה החלו השמועות כי שמש ניסה למכור בעבר את הפריטים לבתי מכירות אך הם דחו אותו בשל חשש כי הפריטים מזויפים. כך למשל ההגדה המדוברת הודפסה 4 שנים לאחר מותו של יוני.

כזכור, בפגישה אתמול קיבל נתניהו את סרבל השריון ששימש לכאורה את יוני ז"ל, סכין קומנדו שהוצגה כסכין של יוני והגדה של פסח שנטען כי יוני קרא בה בסדר פסח המוזכר ב"מכתבי יוני" - ספר המכתבים של יוני למשפחתו.

עוד הועברו לראש הממשלה ספרים שיוסף שמש טען שקיבל מיוני, חולצת יחידה, שק שינה, כפפות, ומצפן. על אחד הפריטים אף כתוב השם "יוני".

נתניהו אמר בפגישה: "יוסף היה חייל של יוני בגדוד השריון, גדוד 71, ברמת הגולן אחרי מלחמת יום הכיפורים. הוא שמר אצלו מאז חפצים אישיים של יוני והביא לנו אותם עכשיו. אחי עדו ואני מאוד מתרשמים, אנחנו מכירים חלק מהדברים הללו, סכין הקומנדו הזו הייתה ביחידה, אנחנו מכירים את הספרים של יוני, ויש כאן עכשיו הגדה לקראת חג הפסח שהוא השתמש בסדר שהוא ערך לחיילים שלו. זו תזכורת מאוד מרגשת מהעבר. אני מאוד מודה לך, תודה לך".

אחיו של ראש הממשלה, ד"ר עדו נתניהו, אמר: "מרגש אחרי כל כך הרבה שנים לראות את הדברים האלה, במיוחד לראות את אותה הגדה שיוני כתב עליה במכתבים שלו. הוא כתב על הסדר המיוחד שהוא ערך בגדוד במכתב מאוד מיוחד ומאוד מרגש. תודה לך".

על פי הדיווח ב-ynet, לאחר הפרסום התברר, ששמש הציע בעבר את הפריטים למכירה תמורת עשרות אלפי שקלים, לשני בתי מכירות פומביות והם דחו אותו לאחר שלא הצליח להוכיח את דבריו וחלקם אף נמצאו תמוהים כמו תאריך הדפסת ההגדה (1980) 4 שנים לאחר מותו של יוני.

בלשכת ראש הממשלה מסרו בתגובה: "הפריטים התקבלו אצלנו. ראש הממשלה ואחיו שמחו להיפגש עם אדם שמכיר את יוני ולשמוע על יוני. מערכת הביטחון עשתה כמה בדיקות ודיברו עם רס"רים ואנשים שהיו בגדוד ויודעים שהם הכירו אחד את השני. קיבלנו המלצה להיפגש עם האיש. הפריטים ייבדקו כעת לעומק. אנחנו יודעים בוודאות שאלה ספרים של היחידה וספרים שיוני קרא אותם. האיש לא ביקש מאיתנו כסף ולא קיבל מאיתנו כסף". בלשכת ראש הממשלה הודו שלא ידעו ששמש הציע את הפריטים למכירה בבתי מכירות פומביות ונדחה.

יוסף שמש אמר אמש בשיחה ראשונה עם ynet, כי מדובר בטעות ושהוא לא אותו אדם. בשיחה השנייה שינה את גרסתו ואמר שאסרו עליו להתראיין והפנה לעורך דינו שלא הגיב לעת עתה על הדברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר