החקירות חוזרות?

לאחר הבחירות: המשטרה שוב חוקרת סביב פרשת המניות

במשטרה חיכו עם החקירות נגד נתניהו, אך כבר ימים ספורים לאחר הבחירות במשטרה פותחים שוב בחקירות נגדו כשהפעם על פי הדיווח בשל הקלטות שקשורות לפרשת המניות (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

המשטרה גבתה אתמול (שני) עדות מאדם שסיפק להם על פי הטענה הקלטות שקשורות לבני משפחתו של נתן מיליקובסקי - בן דודו של ראש הממשלה שהיה מעורב בנושא עסקת המניות. כך על פי הדיווח ב-ynet.

על פי הדיווח, ממידע שהגיע לידי החוקרים כעת נבדקת טענה כי עסקת המניות בין נתניהו לבן דודו הייתה בעייתית.

ההקלטות שסופקו לחוקרים מכילות מידע ולפיו מקורב למשפחת מיליקובסקי טען, כי נתניהו "כלל לא שילם 600 אלף דולר" על המניות שאותן רכש ב-2007 מחברת תוספי הפלדה NMDM שבבעלות מיליקובסקי, ולמעשה הייתה זו לכאורה דרך להעברת כספים מבן הדוד בלי דיווח.

על פי הדיווח, בעקבות ההקלטות, צפויה המשטרה לזמן קרובים נוספים של מיליקובסקי לעדות וייתכן שאף הוא עצמו יזומן להעיד.

השותפות העסקית בין נתניהו למיליקובסקי נחשפה עם דחיית בקשתו של ראש הממשלה לקבל מימון מבן דודו להוצאותיו המשפטיות. ועדת ההיתרים המשויכת למשרד מבקר המדינה, שדחתה את בקשת ראש הממשלה, ציינה כי ממידע שמסר נתניהו לוועדה בבקשה קודמת שהגיש בשנת 2009 עלה כי החזיק במניות תאגיד משותף בתחום "תוספי הפלדה" יחד עם מיליקובסקי. נתניהו הכחיש בעבר כל קשר לחברה זו וטען כי לא שוחח עם מיליקובסקי לגביה.

במשרד מבקר המדינה, שבדק את הדיווחים ואת אי-הדיווחים, סבורים כי בחומר שהועבר אליהם קיימים חשדות לפלילים וכי נתניהו לא דיווח כמתחייב על פי החוק על מצב נכסיו.

על פי הדיווחים העדיפו גורמי אכיפת החוק להמתין עם הפרשה עד לאחר הבחירות כדי שלא יטענו שניסו להשפיע על תוצאות הבחירות. גם כעת מבהירים במשטרה כי לא פתחו בבדיקה רשמית בפרשת המניות, אך כן גבו כאמור את העדות בעקבות ההקלטות שהועברו לידיהם.

לפני הבחירות פרסם נתניהו סרטון שבו התייחס לפרשת המניות בחברת הפלדה. "בניגוד לגנץ, שהחברה שניהל פשטה את הרגל, ובניגוד ללפיד שלא מבין בכלכלה, אני כן מבין בכלכלה, וזיהיתי שיש כאן השקעה נכונה", אמר אז נתניהו על מכירת המניות. הוא הוסיף: "אין שום קשר בין המניות שרכשתי ומכרתי לפני שנים לבין רכש הצוללות שהתרחש שנים לאחר מכן. על הרכש הזה החליט הקבינט אך ורק משיקולי ביטחון המדינה".

לדברי נתניהו, "ב-2007, כשהייתי ח"כ ולא חבר ממשלה, השקעתי בחברה פרטית עם טכנולוגיה ייחודית. החברה הזאת לא מייצרת צוללות, היא גם לא מייצרת פלדה, היא אפילו לא מייצרת את האלקטרודות שמסייעות לייצור הפלדה. החברה הזאת רחוקה כמרחק מזרח ממערב מייצור צוללות".

"והנה עוד עובדה שממחישה עד כמה עלילת הדם הזאת היא אבסורדית. ב-2010 מכרתי את המניות בחברה. זה היה שנה וחצי לפני שישראל חתמה על רכישת הצוללת הראשונה בכהונתי זו. זה היה שנתיים לפני שהגרמנים מכרו צוללות למצרים. כך שלא היה שום קשר בין הדברים. זאת עלילה".

מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר בתגובה לדברים: "ראש הממשלה שילם על המניות. ראש הממשלה היה משקיע פסיבי בחברה. חלקו בה היה מזערי והוא לא היה מעורב בעסקיה או בניהולה בשום דרך. כל הפעולות הקשורות לעניין דווחו כדין לרשויות המתאימות".

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל אינה אחראית לפרסומים בלתי רשמיים המופיעים מטעם גורמים שונים ועל אחריותם. המשטרה אינה נוהגת להכחיש או לאשר עצם קיומן של חקירות. במקרה רגיש זה ובשל משמעויותיו הציבוריות בחרנו להודיע לציבור כי משטרת ישראל לא פתחה בבדיקה או חקירת הנושא.

הגעת פלוני למסור עדות אינה מעידה בהכרח על פתיחה בבדיקה או חקירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר