המוזיקה היהודית חגגה 50 שנות יצירה לר' חיים בנט

בהיכל התרבות בפתח תקווה התכנסו גדולי הזמר החסידי יחד עם מאות בחורי ישיבות ואברכים להוקיר תודה לרגל 50 שנות יצירה למלחין ר' חיים בנט. צפו בתיעוד מהאירוע המרגש (מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: אריה לייב אברמס, וידאו: הידברות)

אמש (שני), בהיכל התרבות בפתח תקווה נערך מופע הצדעה לגדול המלחינים שידעה המוזיקה החסידית בדורינו, הלא הוא ר' חיים בנט. ר' חיים שהחל את דרכו המוזיקלית בחצר הקודש סערט ויזניץ, פרץ את תקרת הזכוכית, ולחניו כבשו את כל תפוצות ישראל בכל קצוות תבל והפכו לנכסי צאן הברזל של המוזיקה היהודית. די יהיה אם נזכיר רק את 'מכניסי רחמים', 'אבינו אב הרחמן', ו'נר לרגלי' בכדי להבין עד כמה שורשיו של ר' חיים בנט נטועים עמוק בלב כל יהודי.

על הבמה בהיכל התרבות עלו בהפקתו של דוד פדידה, בזה אחד זה גדולי הזמר החסידי, מוטי שטיינמץ, אברימי רוט, שלמה כהן, יונתן שינפלד, יובל סטופל, אודי אולמן ועוד, כשעל החגיגה המוזיקלית הזו מנצח בנו של ר' חיים, הלא הוא רובי בנט, כשהמוזיקאי המחונן מוישי רוט מצטרף אף הוא בשלב מסוים.

בין ביצוע אחד למישנהו, הוקרנו סרטונים של ענקי הזמר מרדכי בן דוד, אברהם פריד, המעבד משה לאופר ועוד רבים וטובים המאחלים ומברכים את ר' חיים בנט לרגל 50 שנות יצירה ברוכה. מאות בחורי הישיבות והאברכים שגדשו את היכל התרבות, זכו ליהנות ממופע מוזיקלי חסידי אותנטי נדיר ומיוחד במינו.

רגע מרגש ביותר נרשם כאשר עלה לבמה הסופר ר' חיים ולדר, השרוי עדיין בתוך ימי השלושים באבל על פטירת בנו בכורו ז"ל, ולמרות זאת טרח להגיע לאירוע על מנת לשאת דברים ולהודות מקרב לב לר' חיים בנט על ילדותו במקהלת 'רננו חסידים', שלדבריו, הפכה אותו להיות מי שהוא ונתנה לו את הכלים לגדול ולהתפתח כסופר ומחנך.

הרצון לקיים את האירוע המיוחד הזה, קינן בליבו של מנכ"ל רדיו קול חי, אבי רוזן כבר לפני זמן רב וכעת הבשילו התנאים בשילוב עם תחנת המוזיקה של התחנה - קול חי מיוזיק ושותפים נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר