"נעמוד בתוקף"

יהדות התורה באולטימטום: "חוק הגיוס או בחירות חוזרות"

בתגובה לאיווט: סיעת יהדות התורה התכנסה והחליטה כי יעמדו בתוקף על כך שכל מי שלומד תורה ותורתו אומנותו יוכל להמשיך ללמוד באין מפריע, אחרת, "אין לנו שום בעיה בבחירות חוזרות" (חרדים)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

משבר חוק הגיוס שליווה את שלבי הסיום של הממשלה הקודמת, ממשיך לעורר קשיים גם לקראת הקמת הממשלה הבאה, כאשר יהדות התורה מחד, וישראל ביתנו מאידך, מבהירות כי אם לא יקבלו את דרישותיהם בנושא, אין להם בעיה עם בחירות חוזרות.

סיעת יהדות התורה התכנסה היום (שלישי) בבית דגל התורה בבני ברק, בהשתתפות שמונת חברי הכנסת המיועדים של המפלגה, והנציגים במקומות התשיעי והעשירי.

תחילה הודו לקב"ה על "על הסיעתא דשמיא הגדולה שקיבלנו שמונה מנדטים באופן חסר תקדים", וזאת בתגובה להודעת וועדת הבחירות כי המפלגה גדלה במנדט על חשבון מפלגת הליכוד.

סיעת יהדות התורה קיבלה החלטה בנוגע לחוק הגיוס, ולפיה, "אנחנו נעמוד על כך שכל מי שלומד תורה ותורתו אומנותו יוכל להמשיך ללמוד באין מפריע ונעמוד על כך בתוקף".

על מנת להבהיר את רצינות הנושא, הודיעו לראשי המטות בכל הארץ "להישאר בכוננות מלאה, במידה וחס וחלילה הנושא הזה לא ייפתר. הוכחנו זאת ואין לנו שום בעיה להתמודד בבחירות חוזרות".

אתמול, בכינוס מפלגת ישראל ביתנו, הציג ליברמן שוב את דרישתו להעביר בקריאה שנייה ושלישית את חוק הגיוס, תוך שהוא מזכיר כי החרדים לא פרשו מהקואליציה היוצאת בעת שהעבירו את החוק בקריאה ראשונה.

לדבריו, "לכן כל הדרישות שלהם כרגע לרוקן את החוק מתוכן - לא נסכים לזה. לא נוותר לא על פסיק ולא על נקודה. נדרוש להעבירו בקריאה שנייה ושלישית בדיוק באותו הנוסח. זה לא נגד הלכה ונגד החרדים, זה בעד צה"ל".

אחרי שהציג את דרישתו לקבלת תיקי הביטחון והקליטה, בהם החזיק לפני שפרש מהקואליציה במהלך כהונת הממשלה האחרונה, הבהיר כי אם בתמורה יידרשו לוותר על חוק הגיוס - הם מוכנים ללכת שוב לבחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר