כל קול קובע

בכירי 'דגל התורה' משחזרים: כך השגנו את המנדט השמיני

71 קולות - זה מה שנדרש והושג כדי להכניס את יצחק פינדרוס כח"כ ה-8 של 'יהדות התורה'. כעת, בכירים ב'דגל' משחזרים בפני 'כיכר' את הדרמה, המתח והקולות שניצחו את המערכה (חרדים, ארץ)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
חמשת הנציגים של 'דגל', אמש (באדיבות המצלם)

ב'דגל התורה' מסכמים שבוע דרמטי ומורט עצבים מאז סגירת הקלפיות והתוצאות הראשונות שפורסמו לפיהם 'יהדות התורה' קיבלה שבעה מנדטים - ועד אתמול, עת התברר כי המפלגה הכניסה את המנדט השמיני לכנסת.

מאז פרסום התוצאות הלא רשמיות לפיהם הליכוד זכה ב-36 מושבים בכנסת ויהדות התורה רק בשבעה מושבים, נכנסו ב'יהדות התורה' ליומיים של פעילות קדחתנית במטרה להוכיח את הטעויות ולשנות את מפת המנדטים הסופית, וזאת לאחר שהתבררו טעויות הקלדה רבות.

התברר כי האות ג' היא הבאה בתור אחרי האותיות 'אמת' של מפלגת העבודה, מה שגרם לטעויות הקלדה וכך נוצר מצב כי בקלפיות במרכז השכונות החרדיות נרשמו אלפי פתקים למפלגת העבודה על חשבון יהדות התורה.

בכירים בוועדת הבחירות לא האמינו כי תיקון הטעויות אכן ישנה את התוצאה, אולם ב'דגל התורה' וב'אגודת ישראל' פעלו יחד מסביב לשעון עד לתוצאה הרצויה - 8 מנדטים והכנסתו של יצחק פינדרוס לכנסת.

למרות הלחץ הרב של ערב חג הפסח, מאחורי הקלעים נכנסו בכירי 'דגל התורה' לפעילות אינטנסיבית כדי לסייע בהצלת הקולות. את הפעילות הנרחבת ניהלו יחד שלומי פולק מנהל מטה ארגון ב'דגל התורה', פנחס ארליך מנהל מטה איוש קלפיות ושבתי מרקוביץ מנהל מטה הסברה, זאת לצד יהודה ויספיש ועו"ד יהודה גוטמן מדגל התורה בירושלים ומנהל המחלקה המוניציפלית סגר"ע בני ברק מנחם שפירא.

שבתי מרקוביץ ושלומי פולק (באדיבות המצלם)

ביום ראשון בערב קיבלו המפלגות את הפרוטוקולים הרשמיים של ועדת הבחירות המרכזית, את התיקונים התבקשו המפלגות להגיש עד יום שני בשעה 15:00, או אז החל מרתון עם דד ליין של שעות בודדות לתיקון הפרוטוקולים מול המשקיפים ויושבי ראש ועדת קלפי בכל הארץ.

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני הורה לשלומי פולק ושבתי מרקוביץ "לעזוב הכל ולעסוק רק בזה". לצורך כך הוקמה קבוצת וואטסאפ בשם "נלחמים על פינדרוס" אותה ניהל שלומי פולק, קבוצה שאיחדה את כל הנתונים והפעילים.

בנוסף, מטות של תלמידי ישיבות נפתחו בירושלים תחת ניהולו של חבר המועצה דודי בלומנשטוק, במודיעין עילית תחת ניהולם של יהודה ויספיש צביקי לוי ובפתח תקווה תחת ניהולו של חבר מועצת העיר אליהו ברוכי.

ביום שני הוגשו ההשגות של יהדות התורה לוועדת הבחירות עם הנתונים העדכניים שכולם בסופו של דבר התקבלו על ידי השופט מלצר, וכך בפער קטן של עשרות קולות בלבד נכנס המנדט השמיני.

אתמול בצהריים קיבל המנדט השמיני חותמת רשמית ויצחק פינדרוס יהפוך תוך פחות מחודש לחבר כנסת מן המנין.

יצויין כי מבדיקה מקיפה שנערכה עולה כי יהדות התורה קיבלה את המנדט השמיני בפער של 71 קולות וזאת גם ללא התיקונים שהגישו הפעילים ביממה מורטת העצבים שבין ראשון לשני, אלא שמטות בני הישיבות נועדו למקרה בו יהיו חסרים קולות ברגע האמת, אך התברר כי הפער של 71 קולות הושג מבלי להזדקק לתיקונים נוספים.

בשיחה עם 'כיכר השבת" מספר פולק על היומיים הדרמטיים: "היה כאן נס וסיעתא דשמיא עצומה, למעשה את הרוב המוצק שהכריע את הכף העניקו לנו הקלפיות בערים חיפה, אשדוד והמושב ברכיה. מיד כשהתברר כי הליכוד עלה במנדט, פנינו לכל הפעילים והמשקיפים בבקשה שיעברו על הנתונים זאת במטרה למצוא טעויות, הקלפיות הללו הוכחו כשגויות וידענו שיש לנו קייס".

פולק מחמיא לעמיתו איש 'אגודת ישראל' עו"ד אברהם יוסטמן ש"לא ראה בעיניים ועשה הכל למען המנדט השמיני". לדבריו, יוסטמן "נלחם בוועדת הבחירות כמו אריה ועשה את הבלתי ייאמן. אברהם ובר ויוסטמן עברו על כל קלפי בנסיון למצוא טעויות, ואכן המלאכה השתלמה".

"היו לי דמעות בעיניים ברגע שהתוצאה הפכה לרשמית, הרגשתי שגדולי הדור ניצחו", מסכם פולק בסיפוק.

מנהל מטה ההסברה שבתי מרקוביץ מוסיף בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "מדובר בהיסטוריה של ממש, דגל התורה חזקה מתמיד עם ארבעה חברי כנסת. הדרמה היתה גדולה וברור שלולי הפעילות הזו של הצלבת נתונים לא היה נכנס המנדט השמיני".

לדבריו, "הציבור נענה לקריאת גדול הדור וחברי המועצת והצביע בהמוניו אבל היינו יכולים להפסיד בגלל אי דיוקים, גם אחרי שידענו על הקלפיות השגויות היינו חייבים להפוך כל אבן במטרה להגדיל את הפער, וכאן נכנס יהודה ויספיש שהפעיל מאות בחורי ישיבות שעברו על תוצאות האמת והפרוטוקולים בניסיון לאתר טעויות ושגיאות. אני חושב שהמנדט השמיני נכנס בזכות כח הרצון החזק, גם של אברהם ובר, שלומי פולק ואברהם יוסטמן, הם לא עצמו עין ועזבו הכל ועסקו רק בזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר