'מבוקש' המריא ושב • בלעדי

המשטרה בודקת: מערך זיוף דרכונים עוזר לעריקים חרדים?

מיטב החוקרים במשטרת ישראל 'שוברים את הראש': כיצד יתכן שכמה וכמה צעירים חרדים המוגדרים כעריקים מצה"ל, הצליחו לטוס לאחרונה לחו"ל, והאם מערך זיוף דרכונים מקצועי מסייע בכך (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Gili Yaari/Flash90)

פרסום ראשון: מידע שהגיע לאחרונה למשטרה, הדליק יותר מנורה אדומה אחת אצל החוקרים המנוסים: צעירים חרדים המוגדרים כעריקים משירות בצה"ל, הצליחו לצאת משטחי ישראל, בדרכם לחו"ל.

מדובר, כך נודע ל'כיכר השבת', בכמה חרדים בגיל גיוס, המשויכים ל'פלג' או לחוגי הקיצונים בירושלים ובית שמש, שהצליחו עד כה לחמוק מהתייצבות בלשכת הגיוס כדי להסדיר את מעמדם מול שלטונות הצבא, זאת בהוראת רבותיהם.

כידוע, מי שהסטטוס החוקי שלו הוא 'עריק', רשום ככזה בכל הרשויות הרלוונטיות, וממילא אין ביכולתו לצאת מגבולות ישראל ולטוס לחו"ל. מי מאלו שכן מנסה את מזלו, נתקל תמיד במעצור מיידי, מובנה: שמו עולה במסוף הגבול, והפקיד המוצב שם לא מאפשר לו לצאת מהארץ.

בעבר כבר היו כזכור כמה מקרים בהם נעצרו כך תלמידי ישיבות, והועברו לרשות צה"ל, במה שהסתיים בדרך כלל במשפט ומעצר - שלעתים אף גררו הפגנות מחאה מצד חבריהם.

הפגנה סוערת של 'הפלג', בעקבות מעצר עריק בנתב"ג. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אלא שבשבועות האחרונים, כך מתברר, הצליחו עריקים חרדים לעבור את ביקורת הגבולות, לעלות על מטוס ולהמריא למחוז חפצם בחו"ל.

אחד מהם, בן 21 מירושלים, אף עשה את הבלתי ייאמן: נסע לחו"ל, שב לישראל, נסע שוב ולאחרונה נחת בחזרה על אדמת ארץ הקודש, בעוד כבר תלוי ועומד נגדו צו מעצר כמי שחשוד במאבק בוטה בגיוס חרדים.

ההשערה שעלתה בעקבות כך במשטרה, היא שלרשות צעירים אלו עומד מערך מסועף של זיוף דרכונים, הנעשה באופן 'מקצועי' ביותר, כך שעריקים או יוצאים מישראל תחת פרטים בדויים לחלוטין, וממילא אינם מזוהים בשמם האמיתי ומעוקבים.

מה שמחזק את החשד הזה, זו העובדה כי במחשבי המשטרה או בכל רשות מפקחת אחרת אין רישום כלשהו על יציאתם של הצעירים הללו מהארץ.

גורם במשטרה אומר ל'כיכר השבת': "זאת ממש תעלומה, אנחנו בודקים אותה - ואין לי ספק כי בסופו של דבר המשטרה תגיע לחקר האמת בענין רגיש זה".

ממשטרת ישראל נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה לידיעה: "איננו מוסרים פרטים בדבר קיומן או אי קיומן של חקירות, ואין בכך כדי לאשר או להפריך את עצם קיומן. הפרסומים, ככל שיהיו בנושא זה, הינם באחריות המפרסם".

בהכנת הידיעה השתתף חיים גולדברג

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר