לקראת מהפיכה

שר המשפטים הבא: סמוטריץ' או יריב לוין

תתרגלו: שר המשפטים הבא יהיה לוין או סמוטריץ', והוא צפוי להיות עוד יותר דומיננטי מקודמתו, ולחולל מהפיכה רדיקלית נגד הקו ה'שמאלני' בו נוקטים בג"ץ ופרקליטות המדינה (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
סמוטריץ' ולוין (צילום: הדס פארוש, יונתן זינדל / פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט: שר המשפטים הבא יהיה אחד מהשניים - יריב לוין (הליכוד) או בצלאל סמוטריץ' (איחוד מפלגות הימין).

לפי מידע שהגיע הערב (רביעי) לידי 'החדשות' עולה, כי נתניהו מתכנן להתאמץ כדי להשאיר את תיק המשפטים בידי תנועתו הליכוד, אך נערך לאפשרות כי ייאלץ לקבל את דרישת סמוטריץ' לכהן כשר במשרד זה.

במידה וסמוטריץ' לא יהיה שר המשפטים, האפשרות שיוצע לו לכהן כשר לביטחון פנים, גם ריאלית. על רקע זה, בולטת העובדה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין עומד בפני חשדות חמורים של שוחד ומרמה, מה שהופך את תיקי המשפטים וביטחון הפנים לרגישים במיוחד.

יצוין, לוין וסמוטריץ' ידועים בהתנגדותם החריפה לאקטיביזם השיפוטי מבית בג"ץ ופרקליטות המדינה, כך שזה אף זה צפויים לחולל מהפכה רדיקלית בממסד האליטיסטי, כפי שהם הצהירו והתחייבו במהלך מערכת הבחירות האחרונה.

כחלק מהקו החדש בו תנקוט ממשלת נתניהו החמישית, לפיו הנושא הראשון על סדר היום שלה יהיה חקיקת 'פסקת התגברות' מורחבת, כך שהכנסת תוכל לחוקק מחדש חוקים שבג"ץ פסל לה.

נתניהו נגד האיומים עליו בענין מינוי שר המשפטים (צילום: מתוך הפייסבוק הרשמי)

רק השבוע, לאחר שמדברי פרשני 'החדשות' אמנון אברמוביץ' וגיא פלג ניתן היה להבין כי נתניהו מאוים בידי מערכת המשפט אם ימנה את לוין לשר המשפטים, הצהיר ראש הממשלה באירוע חגיגות הניצחון של הליכוד, כי לא ייכנע להם.

"יש כאלה שעדיין לא הפנימו את תוצאות הבחירות; בסוף השבוע צפיתי בטלוויזיה ישבו שם פרשנים ששיגרו לעברי איומים שלא אמנה את אחד מחברינו המוכשרים לתפקיד בכיר. אזרחי ישראל נתנו לנו אמון מלא, אבל הם מאיימים עלי שאם אממש את המנדט אשלם מחיר אישי כבד. אני לא נרתע מהתקשורת. השיטות האלה עברו מהעולם. הציבור לא קונה את זה יותר. הוא אמר את זה בצורה המפורשת ביותר בבחירות האחרונות", הכריז נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר