פרסום ראשון

הוועדה הרוחנית ב'יתד נאמן' גנזה ידיעה על המינוי באלעד

לאחר מינויו של אבי שטרן לסגנו של פרוש באלעד, הורתה הוועדה הרוחנית של 'יתד נאמן' להסיר את הידיעה על המינוי מאחר ולא נעשה בכפוף להנהגה הרוחנית והפוליטית (חדשות)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
אבי שטרן וגפני, ארכיון (באדיבות המצלם)

דרמה של ממש התחוללה במשרדי העיתון הליטאי 'יתד נאמן', בשעות הלילה המאוחרות, כאשר בהוראה מיוחדת של חברי הוועדה הרוחנית הוסרה הכתבה שדיווחה על מינויו אמש (חמישי) של אבי שטרן לסגן ראש עיריית אלעד.

ל"כיכר השבת" נודע כי בביטאון הליטאי הוכנה, כפי הנראה בהוראת בכירים בעיתון, ידיעה על המינוי שנעשה ביוזמת ראש העיר ישראל פרוש, ולדברי בני ביתו של הגר"ד לנדו - בהוראתו, אך רבני הוועדה הרוחנית הורו להסיר את הידיעה משום שהדבר לא נעשה בכפוף להנהגה הרוחנית והפוליטית של התנועה.

בכירים ב'דגל התורה' אומרים ל"כיכר השבת" כי היו כנראה אישים בעיתון שסברו כי יש לדווח על המינוי אולם לאחר קבלת הכרעתה של הוועדה הרוחנית נאלצו לעצור את ההדפסה ולעצב את העיתון ללא הידיעה על המינוי באלעד.

ב'דגל התורה' מסבירים כי היה סיכום על כניסה משותפת לקואליציה של הסיעה הליטאית ושל ש"ס - במקביל, תוך מינוי שני סגנים יחד לשתי המפלגות, אולם בעיריית אלעד התעלמו ובחרו לעשות מהלך חד צדדי.

"אנחנו מקווים שאחרי החג ייחתם הסכם גם עם ש"ס וגם עם דגל ונוכל לצאת במשותף עם ראש העיר לדרך חדשה", אומרים הגורמים.

עם זאת, מבהירים הבכירים ב'דגל' בשיחה עם "כיכר השבת" כי השמועות על שינויים כאלה ואחרים במערכת העיתון הליטאי, אינן נכונות שכן הנושא עדיין לא עלה על שולחנם של גדולי ישראל.

הבוקר, בהועה רשמית מטעם 'דגל התורה', נאמר כי "ההחלטה שהתקבלה אמש במועצת העיר אלעד היא בניגוד לסיכום מוקדם לפיו ימונו ביחד 2 סגנים מדגל ומש"ס (כאשר ש"ס תודיע בתוך מס' ימים מי יכהן מטעמה). אנו מצרים על כך שיש מי שבוחר להפר סיכומים ולהמשיך לנסות לגרום מחלוקת בין הסיעות".

בשעות הצהריים, הוציאה ש"ס הודעה דומה בה נאמר: "מצטרפים להודעת תנועת דגל התורה כי ההחלטה שהתקבלה אמש במועצת העיר אלעד היא בניגוד לסיכום מוקדם, לפיו הסגנים מש״ס ומדגל התורה ימונו יחד. אנו מצרים על כך שיש מי שבוחר להפר סיכומים ולהמשיך לנסות לגרום מחלוקת בציבור החרדי".

אמש, לאחר האישור במועצת העיר, אמר ראש העיר ישראל פרוש: "אני מקווה שבשבועות הקרובים יגיעו כל הצדדים בעירייה להסכמות, במטרה לחתום על הסכם קואליציוני רחב. המגעים עם דגל הבשילו לאישור הסגנות, לפני סגירת הסכם... "אני מתכנן אחרי החגים להמשיך במגעים עם סיעת ש"ס, על מנת לתת לה את האפשרות לייצוג מלא בקואליציה שתוקם, לצד הסיעות הנוספות בעירייה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר