"עסקת המאה"

אבו מאזן זועם: ארצות הברית צוחקת עלינו

יו"ר הרשות הפלסטינית תקף את הנשיא טראמפ: "הכריז על ירושלים בירת ישראל והפסיק את כל הסיוע שניתן לנו עד כה". על נתניהו אמר אבו מאזן כי הוא לא מאמין בשלום (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

יו"ר הרשות הפלסטינית נאם בקהיר על רקע פרסום מועד ההכרזה על תכנית השלום אותו מגבש נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ותקף אותו ואת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"ישראל הפרה את כל ההסכמים, בזמן שאנחנו מכבדים את כולם", טען במהלך נאומו בפסגת שרי החוץ הערבים המתקיים במצרים. הוא טען כי ארה"ב וישראל צוחקות על הפלסטינים.

לדבריו, "לפני כשנתיים ישראל דרשה מהרשות שלא תשלם למשפחות השהידים והאסירים. הרשות לא הייתה מוכנה לכך, היות שהם הקדישו את חייהם למאבק הפלסטיני. הרשות הייתה מעוניינת לדון בנושא עם ארה"ב ועם ישראל. ארה"ב שתומכת בישראל סירבה, וישראל סירבה לדון בנושא גם היא עד שחסמה את כספי המסים הפלסטינים".

"ישראל המשיכה להחזיק את כספי המסים של הרשות, זאת הייתה אחת הסיבות שגרמה לנו לעמוד נגדה, ולבקש מכם לעמוד לצידנו על מנת להחליט מה יש לעשות. זאת, בייחוד לאור הריבוי בהתנחלויות והשיח שנוגע לסיפוח הגדה המערבית לשטחי ישראל. אם ישראל תספח את הגדה, יהיה בפועל שלטון אפרטהייד. לכן אנחנו עומדים כאן כדי לשאול - האם לקבל את המצב הזה או האם להתנגד אליו ובאיזה אופן?".

אבו מאזן הוסיף כי "הסיבה לכך שישראל לא מכבדת אף אחד מההסכמים שהיא חתומה עליהם היא התמיכה האמריקנית, מאחר שארצות הברית עומדת מאחורי ישראל, ישראל מרשה לעצמה לא לכבד אף הסכם. ואם זה המצב, כיצד נגיע לפתרון? האם נגיע לפתרון באמצעות מתווכים אמריקנים או באמצעות עמדת נתניהו שקובע כי אין שום פתרון לסוגיה הפלסטינית? הגענו אליכם כדי לשאול מה ניתן לעשות בסוגיה זו".

על טראמפ סיפר כי לאחר פגישתם הרביעית, "הסכים לומר שהוא מאמין בשתי מדינות, בגבולות 67', והסכים איתנו על נושאים נוספים. שבועיים לאחר מכן הודיע על העברת השגרירות האמריקנית לירושלים, על הכרה בירושלים כבירת ישראל ועל הפסקת הסיוע לאונר"א. לאחר מכן הפסיק כל את הסיוע האמריקני לרשות. טראמפ המשיך וסתר את כל מה שאמר לנו בפגישה הרביעית בינינו".

"הם רוצים לצחוק עלינו. אין מנוס אלא להחליט החלטה מתאימה, מאחר שאנחנו לא יכולים לשמוע עוד על כך שירושלים היא חלק מישראל. לאחר הפשע הזה, אנחנו לא יכולים יותר לחכות עוד".

"התגובה הראשונה של הרשות הייתה להפסיק את הקשר עם ההנהגה האמריקנית. עם זאת היו קשרים אחרים שממשיכים עד היום, כמו התיאום הביטחוני הבינלאומי בין הרשות לארה"ב במסגרת הסכם הלחימה בטרור".

על ראש הממשלה הישראלי אמר אבו מאזן, "בעבר נתניהו היה אומר לי - 'אם תדברו עם חמאס, אנחנו נפעל נגדכם מאחר שאתם תקיימו מו"מ עם ארגון טרור', וכעת הוא מנהל מו"מ מול חמאס ומעביר להם כסף כל חודש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר