"לר' חיים יש כוח בשמים"

נאום הניצחון של ח"כ גפני: "פריפריה זה המאבק האמיתי"

במסיבת חג פנימית לבכירי 'דגל התורה', נשא ח"כ משה גפני נאום ניצחון בו דיבר על ההשתלשלות של הבחירות, החששות והניצחון הגדול. "מגיע לנו 7 מנדטים, אבל לר' חיים יש כוח בשמים" (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

בכירי מפלגת 'דגל התורה' התכנסו אמש (שני) למסיבת חג מצומצמת בביתו של שלומי פולק, מאדריכלי הניצחון, כדי לחגוג את הניצחון של המפלגה בבחירות והכנסת שמונה חברי כנסת.

בחגיגה השתתפו בין היתר יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, ח"כ אורי מקלב, ח"כ יעקב אשר, ח"כ המיועד יצחק פינדרוס שנשא נאום אישי ומחזק, אליהו ברוכי, נציג 'דגל' בפ"ת והמיועד לח"כ מטעם המפלגה באמצעות החוק הנורבגי.

כמו כן השתתפו ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין עם אנשי לשכתו, בכירי מטה ההסברה ומטה הארגון של המפלגה ופעילים בכירים נוספים.

בפתח נאומו, אמר ח"כ משה גפני: "שמחה גדולה יש אצלנו, זאת האמת, אנשים לא תמיד מראים את זה בחוץ, הצעירים גם שמחים, אבל המבוגרים, אתם לא יכולים להבין איזו שמחה זאת, זאת שמחה שיש עמה קידוש השם גדול, שאנחנו יודעים איפה אנחנו עומדים בעולם, וכולם יודעים את זה, גם אחרים יודעים את זה.

"שמחה גדולה על ההצלחה המסחררת בבחירות, כשישבנו (ערב הבחירות. ש"כ) ואמרנו הכול שקט כזה, כולם ישנים לא עובדים, דיברנו על מציאות שבקושי נקבל ארבעה, אבל אמרנו בסוף, ר' חיים ייצא אז זהו, ובזה נגמר העניין, זאת תופעה שמיימית וזו איננה תופעה רגילה, איננה תופעה של בשר ודם, אין יכולת אפילו להבין את זה, להסביר את זה.

"כשרבי חיים אמר שאם יש כאלו שיצביעו למפלגות חילוניות, או מפלגות אחרות, אלו שהם מודרניים יותר, אז הילדים שלהם יהיו גם כן באותו מצב, זה בעצם גמר את הכול, זאת תופעה שאנחנו לא הורגלנו בה, אנחנו אולי, בכל אופן הציבור הליטאי, הורגלנו שרבנים יוצאים ואומרים, אבל דבר כזה עוד לא ראינו, ואנחנו מברכים אותו עד מאה ועשרים שנה שינהיג את הציבור".

יו"ר 'דגל התורה' המשיך והסביר את ההתנהלות בבחירות ואמר: "אנחנו קוראים בהגדה על ארבעה בנים שהתורה דיברה, על חכם, רשע, תם, ושאינו יודע לשאול, והרשע שואל 'מה העבודה הזאת לכם, לכם ולא לו, לפי שהוציא את עצמו מן הכלל כפר בעיקר, ואף את אמור לו בעבור זה עשה השם לי בצאתי ממצרים'. לי ולא לו, כשאנחנו עוברים הלאה רואים שלתם ושאינו יודע לשאול עונים את אותה תשובה, בעבור זה וכו', את אותה תשובה כמו שעונים לרשע. מה ההבדל?

"האמת היא שלרשע בכלל לא עונים, הוא בא ואומר מה העבודה הזאת לכם, עושה צחוק מכל העניין, לא מנהלים אתו דיאלוג, שום דבר, בעבור זה עשה השם לי ולא לו, לא לי ולא לך, לא מדברים עם הרשע, את התשובה של בעבור זה וכו' עונים לשאינו יודע לשאול, אומרים לו לך אני עונה אבל להוא אין מה לענות, הוא אפיקורס מוחלט, אין לי אתו כלום, זאת התשובה על ההגדה".

"ואני עכשיו רוצה לומר לכם, זה מתנהל בבחירות באופן קבוע", המשיך גפני, "יש ויכוח ומאבק ביננו לבין הרשעים, אפיקורסים, שהם מנסים לפגוע בכל דבר שבקדושה, ואנחנו מנהלים נגדם מלחמה, לא מתווכחים אתם, מה אנחנו נתווכח עם כאלו שכופרים בכל הדברים? אנחנו הולכים ל'שאינו יודע לשאול', אנחנו הולכים ל'תם', לאלה שבסופו של דבר הם מכריעים את הכף.

"כשאנחנו אומרים פריפריה זאת לא אמירה כזו שאין לה ערך מאחוריה, זה המאבק האמיתי, המאבק עם הרשעים הוא לא אמיתי, מה אנחנו נשכנע אותם? הם ישכנעו אותנו? לא. אנחנו מנהלים מלחמה על אלה שבאמצע, על ה'שאינו יודע לשאול', לו אנחנו מסבירים, אתו אנחנו מנהלים דיאלוג, לו אנחנו מסבירים, אתו אנחנו מדברים.

"וכשאנחנו מדברים איתם, אנחנו מצליחים, חלק מהקולות שקיבלנו היו קולות של אנשים חילוניים, אנשים שבוודאי אינם חרדים, אנחנו לא יודעים עוד כמה, אנחנו לא יודעים עוד על איזה סדר גודל מדובר, אבל מדובר באנשים רבים שנמצאים בקטגוריה האחרת, לא החכם והרשע, וזה אומר לנו שאנחנו צריכים להקדיש כוח, אנרגיה ועצבים בציבור הזה, בציבור בתל אביב, בציבור במעלות, בציבור בבאר שבע.

"ראינו גם אצל מרן שר התורה שהוא נסע לצפון ולדרום, הוא לא התרכז רק בבני ברק וירושלים, שגם לזה היתה חשיבות עצומה. אני לא יודע מה אתם יודעים על באר שבע, אני גרתי באופקים 22 שנה, אני לא זוכר שבנגב היה אירוע כזה, סדרי גודל של כמות כזאת גדולה של אנשים, לא ראינו סדר גודל כזה של כמות כזאת של אנשים שהיתה, גם לא באירוע שהחילונים עשו בבאר שבע, בנגב, לא ידענו שיש כל כך הרבה אנשים בנגב.

"אז זה בכמות, אבל באיכות, נפקחו העיניים שלי כשראיתי את רבי יעקב פרידמן, את רבי אביעזר פילץ, את הרב פינקוס מאופקים, הרב קראוס מירוחם, אי אפשר לתאר את זה, זה רק מרן שר התורה יכול לעשות את זה, שכולם באו, כולם התייצבו, כולם היו בעניין. כבר שמה ראינו שניצחנו, ובעצם מגיע לנו 7 מנדטים, זה מה שהיה, אבל לר' חיים יש כוח בשמים".

הנאום של ח"כ אורי מקלב

ח"כ אורי מקלב אמר בנאומו כי "אחננו רוצים להמשיך את השמחה שהייתה לפני החג. פה נמצאים אנשים שטרחו הרבה, כל המטה של 'לאורו נלך', מה שעשה את הבחירות האלה, כולנו התרגשנו ופעלנו יחד, זה הביא את התוצאה יחד עם מטה ההסברה".

"היו אנשים שלחשו לנו תגידו תודה אם יהיה שישה מנדטים. אבל האנשים פה לא האמינו בזה, האמינו שצריך לעבוד וזאת הייתה המטרה שלהם", סיפר מקלב. "יש פה אחדות מיוחדת, הליכוד הזה והעמידה החזקה הזו שרואים פה את הנהגת גדולי ישראל שלאורם נלך יחד עם הנאמנות לתנועה, לעשות הכל מה שטוב לתנועה, זה הביא את ההצלחה".

ח"כ מקלב הוסיף ואמר כי "אנחנו רוצים להמשיך את האחדות המיוחדת הזו. בפסח אולי יש קוטביות גדולה בין החכם לרשע אבל כאן כולם בנינו. גם מי שרשע, את הרשע נעמיד במקום שלו, מי שאינו יודע לשאול נעמיד במקום שלו, ניקח את ניסיון העושר הזה, העושר שמור לבעליו לרעתו, אם הוא חושב על עצמו, מסתכל איפה הוא בתמונה, אז זה שמור לרעתו, אבל מסתכלים מה טוב לציבור ומה טוב לתנועה - אז נצליח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר