פסח תשע"ט

אברכים הופתעו: פחות מצות מכונה בחבילה

מותג מצות ידוע שינה את גודל מצות המכונה המסורתי, מה שהביא לכך שבכל חבילה של ק"ג יש פחות מצות בפועל. כך אברכים הופתעו שהמצות נגמרו להם מוקדם מהצפוי (חרדי)

שאול כהנא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

משפחות רבות שרכשו לחג הפסח השנה, את אותה כמות המצות כפי שרכשו בשנה שעברה, התלוננו כי השנה המצות אזלו להם מוקדם מהצפוי.

בבדיקה שערכו התברר, כך לדבריהם, כי שינוי בגודל של כל מצה ממצות המכונה, גרם לבלבול - אף שהמשקל של כל חבילה, לא השתנה.

בחבילות מצות מכונה 1 ק"ג שהציבור רגיל לרכוש לחג הפסח, יש בממוצע יותר משלושים מצות, כאשר לפי ההלכה כל מצה היא כזית, לעניין קיום מצות אכילת מצה ו'ברכת המזון'. עד היום ובמשך שנים רבות, מצות המכונה המרובעות היו בגודל ובמשקל אחידים.

אלא שהשנה לראשונה, מותג מצות מוכר וידוע אפה מצות מכונה בגודל שונה מהמקובל וכך, אף שהמשקל הכולל של החבילה נשאר כפי שהיה - ק"ג בכל חבילת מצות, הרי שמספר המצות בכל חבילה ירד לקצת יותר מעשרים מצות ולעומת זאת המצה מעט ארוכה יותר מהמצות הסטנדרטיות הנמכרות במשך שנים.

אברך בני ברקי שרכש את המצות הללו מספר ל"כיכר השבת": "רכשתי 10 ק"ג מצות מכונה בדיוק כפי שרכשתי בשנה שעברה, לא היה שינוי במספר הסועדים בביתי, אולם באופן בלתי מוסבר המצות שרכשתי כמעט ואזלו באמצע החג".

לדבריו, "רק לאחר בדיקה מדוקדקת התברר כי אמנם רכשתי 10 ק"ג מצות אך הרבה פחות מצות. אנחנו רגילים לאכול מצה שלמה כפי המקובל כל השנים, שכל מצה היא 'כזית' כדי לצאת ידי חובת אכילת מצה ולחיוב בברכת המזון, ומתברר כי במצות אלו, שלפי דעתי עבות יותר וארוכות יותר, מספיק הרבה פחות ממצה אחת ל'כזית'. לדעתי בהזמנה הטלפונית היו צריכים להדגיש לציבור שמבנה המצה השנה שונה, ולהסביר לציבור שהמשקל לא השתנה אבל כמות המצות ירדה".

בעלי מותג המצות, הסביר ל"כיכר השבת" בתגובה כי "המצות אזלו מוקדם מהצפוי בשל העובדה שהן טעימות באופן מיוחד". לדבריו, "השינוי היחיד הוא שהוספנו 5 ס"מ באורך המצה, מה שהפחית את הכמות בכמה מצות בודדות בכל חבילה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר