תיעוד מטריד • צפו

אלימות, אגרופים וגז; הצד האפל של הכינוס בהיכל הארנה

אלפים הגיעו אמש להיכל 'הארנה' בירושלים להשתתף במעמד 'הקבלת פני רבו', אך אלפים רבים נותרו בחוץ, שם התרחשה מהומה - שלדברי הנוכחים כללה אלימות קשה מצד המאבטחים (חדשות, חרדי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

אלפים השתתפו אמש (שני) במעמד המרשים של 'הקבלת פני רבו' לנשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, והראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, בהיכל 'הארנה' בירושלים, מעמד שנחשב להישג גדול.

האלפים שנכחו באולם חגגו את שמחת חג הפסח והאזינו לנאומיהם של נשיא המועצת, הראשל"צ ויו"ר ש"ס השר אריה דרעי. דרעי התנצל בפני האלפים שהמתינו בחוץ, אך ספק אם הנוכחים באולם הבינו את שהתרחש בשולי ההיכל, בכניסות ל'ארנה'.

אלפים שהגיעו מכל רחבי הארץ ביקשו להיכנס להיכל, אך אנשי האבטחה והמשטרה מנעו מהם את הכניסה בטענה כי האולם מלא עד אפס מקום. בכניסות להיכל התפתחו מהומות שכללו אלימות.

המשטרה אף עצרה שמונה צעירים בחשד לאלימות והפרעה לסדר הציבורי, מאוחר יותר כולם שוחררו מתחנת המשטרה: "במהלך האירוע, על אף הכמות המותרת והמוגבלת מבחינה בטיחותית, ניסו נוספים להיכנס בכוח ובניגוד להוראות השוטרים והמאבטחים שהוצבו בכניסות", נאמר בהודעת המשטרה.

מנגד, בני התורה שנכחו מחוץ לאולם הציגו גירסה אחרת, תמונת מצב לפיה המאבטחים לכאורה השתמשו באלימות קשה ומפורזת כנגד הנוכחים שביקשו להיכנס להיכל.

בסרטון שצולם בכניסה ל'ארנה' והגיע לידי 'כיכר השבת', נראה מאבטח אוחז בחוזקה בצעיר שביקש להיכנס לכינוס ובמקום התפתחה מהומה שכללה אלימות, גז מדמיע והשכבת הצעיר על הרצפה בכוח. יודגש כי הסרטון לא מציג מה התרחש לפני כן, ויתכן שהצעירים התעמתו עם המאבטח. כל ניסיון להשיג את תגובת המאבטח לא צלח; לכשתתקבל - נפרסמה במלואה.

"זה בלתי הגיוני", סיפר אחד המשתתפים שהגיע לכינוס. לדבריו, "אלפים הגיעו מכל רחבי הארץ ונותרו בחוץ, בקור הירושלמי, חלקם נאלצו לחזור לבית באכזבה רבה. התנהגו אלינו בחוסר התחשבות, כאילו אנחנו אוהדי קבוצת ספורט שהגענו לתקוף אוהדים אחרים. למה? אנחנו בני תורה שהגענו לחלוק כבוד לגדולי ישראל".

יצוין כי גם נציגי ציבור של ש"ס, סגני ראשי עיר וחברי מועצות מרחבי הארץ, נאלצו לחזור לביתם ללא שאופשרה להם הכניסה להיכל, בטענה כי ההיכל מלא עד אפס מקום. יצוין כי בהיכל היה ניתן לראות מאות מקומות לא מאוישים, אך לדברי גורמים בהפקה, באבטחה ספרו את מספר הנכנסים להיכל ויתכן שחלקם ירדו לשטח האחמי"ם התחתון.

יהודה, משתתף נוסף שנותר בחוץ, התלונן: "למה בכל האירועים זה חוזר על עצמו? מדוע אין סדר? מביאים מאבטחים שיהדפו משתתפים בחוץ, ובזה חושבים שהאירוע נמצא תחת שליטה. למה אין חלוקת כרטיסים מסודרת? למה אלפים צריכים לעמוד עם הילדים בקור של ירושלים, בשעות הערב המאוחרות, לחזור לבית בכזו אכזבה? אריה דרעי צריך לעשות סדר. הגענו לחגוג וחזרנו בוכים".

"האלימות מצד המאבטחים הייתה ללא פרופורציות", מעיד דוד שנכח גם הוא באירוע: "אני לא מבין את נהלי האבטחה, אולי אלו ההוראות שהם קיבלו, אבל הרגשנו כמו תרנגולות בעשרת ימי תשובה".

מנגד, בחברת האבטחה הציגו תמונה של אלימות מצד מעט מהמשתתפים. בחברת 'פרוטקט', האחראית על האבטחה ב'ארנה', אמרו ל'כיכר השבת': "עקב הגעת כ-15,000 משתתפים לארנה, שמכילה כ-10,000 מקומות, בהחלטת משטרת ישראל נאלצנו לסגור את הארנה מחשש לחיי אדם.

"לצערנו הקהל ניסה בכל דרך לפרוץ את מערך האבטחה, תוך כדי אלימות, דחיפות ויריקות לעבר כוחות האבטחה - למרות כל הניסיונות שלנו ושל משטרת ישראל לגרום לקהל להיכנס למתחם שהכשרנו מבעוד מועד, הכולל מסך ומערכות הגברה".

בחברה הדגישו: "כמובן שמדובר בחלק קטן מכלל המשתתפים. הסדרנים נאלצו להדוף בגופם את הקהל, ובכך לשמור על הסדר. שני מאבטחים פונו לשערי צדק עקב דחיפות של המחסומים על הסדרנים. למעט אירועים אלו האירוע בתוך הארנה עבר בהצלחה, ולא נכנסו יותר משתתפים מהמותר בחוק. באם סדרן פעל שלא כחוק - אנו ננקוט בכל הצעדים העומדים לרשתנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר