דו"ח מדאיג

מיליונים לא מחוסנים; ומה המצב בישראל?

דו"ח של ארגון האו"ם למען ילדים - יוניס"ף מעלה כי למעלה מ-21 מיליון ילדים לא מקבלים את החיסון כנגד מחלת החצבת מידי שנה. הדו"ח חושף גם את המצב בישראל (בריאות, עולם)

(צילום: שאטרסטוק)

על פי ארגון יוניס"ף בדו"ח שפורסם הבוקר (רביעי), מדי שנה 21.1 מיליון ילדים בעולם אינם מקבלים את החיסון. בישראל, מדובר על כ-2,000 ילדים לא מחוסנים, כשעל פי דיווחי משרד הבריאות, ישנם כ-46 אלף לא מחוסנים (מכל הגילאים).

על פי הדו"ח שנערך על ידי מומחי יוניס"ף על סמך דיווח בינלאומי בין השנים 2010 עד 2017 של שיעור התחסנות תינוקות וילדים ברחבי העולם בחיסוני ילדות, ובתוכם חצבת, נמצא כי 169 מיליון תינוקות וילדים ברחבי העולם כלל לא חוסנו כנגד מחלת החצבת בשנים האחרונות.

רובם לא קיבלו גם את המנה הראשונה, אחרים חוסנו במנה אחת בלבד, ללא המנה השנייה המשלימה את ההתחסנות, מה שהופך גם אותם לבלתי מחוסנים כנגד המחלה שבמקרים קשים יכולה לגרום גם למוות.

הדו"ח מגיעה על רקע ההתפרצות בחודשים האחרונים. בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2019, מעל 110 אלף מקרי חצבת דווחו ברחבי העולם, עלייה של 300 אחוז בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. על פי ההערכות, 110 איש לפחות, רובם ילדים, מתו מחצבת בשנת 2017, עלייה של 22 אחוזים בהשוואה לשנה קודמת.

ומה המצב בישראל? על פי הדו"ח, שיעור התחסנות התינוקות והילדים מגיע ל-98% (השיעור שמעניק הגנה מירבית מפני המחלה) ומספר התינוקות והילדים שאינם מחוסנים לחצבת עומד על כ-2,000 מספר נמוך יחסית.

עם זאת, כאמור, משרד הבריאות דיווח בשבוע שעבר כי מספר הישראלים הכולל – תינוקות וילדים מבוגרים וקשישים שאינם מחוסנים לחצבת, עומד ככל הנראה על כ-46 אלף איש מה שגורם ככל הנראה להמשך תפוצת המחלה.

במדינות רבות כאמור, נמנעים ההורים מלחסן את ילדיהם. התוצאה היא ששיעור ההתחסנות באוכלוסיה במדינות אלה אינו מגיע ל-95%, כפועל יוצא מכך, גם אלה שחוסנו בשתי מנות, הופכים פגיעים לחצבת, על אף שחוסנו בשתי מנות. זאת משום שכדי לקבל הגנה של 100% מפני המחלה, יש להגיע לשיעור התחסנות של 97% ומעלה באוכלוסייה.

נושא החצבת עורר סערה רבה גם בקהילות היהודיות בניו יורק שם בעקבות התפשטות המחלה הוכרזה מלחמה של ממש כנגד אלו שאינם מחסנים את ילדיהם כולל הפעלת סנקציות במוסדות הלימוד ולחץ חברתי כבד כנגד אלו שגורמים להפצת המחלה הקשה.

גם בישראל התגלו למעלה מ-2000 מקרים של מחלת החצבת ומשרד הבריאות פועל כדי להגדיל את כמות המחוסנים כנגד המחלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר