פרסום ראשון

במוצאי שבת: מימונה ומסיבת הודיה בבית חב"ד בקניה

במשטרת נירובי ממשיכי בחקירת השוד האכזרי בבית חב"ד, בקניה, והטילו צו איסור פרסום. בנתיים, בבית חב"ד נערכים למסיבת הודיה בחגיגות המימונה והאבטחה תוגברה (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ' בניסן תשע"ט | 25.04.19
האבטחה, הלילה (באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: במשטרת נירובי ממשיכי בחקירת השוד האכזרי בבית חב"ד, בקניה, והטילו אתמול (רביעי) צו איסור פרסום על החקירה, כיממה לאחר ביצוע השוד. בנתיים, בבית חב"ד נערכים למסיבת הודיה בחגיגות המימונה במוצאי השבת.

למרות שלעת עתה אין קביעה כי מדובר באירוע אנטישמי, אך מאחר ומדובר במקום יהודי, הטיפול במקרה הגיע לדרגים הגבוהים ביותר.

אחרי השוד
אחרי השוד

המפקד הראשי של היחידה לטיפול בפלילים של מדינת קניה נפגש אף עם הרב שמואל נוטיק, שליח חב"ד במקום, והבטיח לטפל במקרה החמור בצורה הטובה ביותר.

למרות החקירה המאומצת, עד כה לא נתפסו חשודים במעשה. גורמים בקהילה היהודית אומרים כי עם מאמץ נוסף תוכל המשטרה להגיע אל הכנופייה.

מאז התקיפה, תוגברה האבטחה סביב בית חב"ד, כאשר בלילה אף נעזרו בכלבי שמירה אך ללא נשק חם. הבוקר, הגיע מפקד המשטרה לבית חב"ד לראות את האבטחה החדשה.

הרב נוטיק
האבטחה

בנתיים, בבית חב"ד עצמו, לא נרתעים והפעילות נמשכת תוך שהם מתכוננים ליומיים חג ושבת, וכן לסעודת המימונה שתערך במוצאי השבת ברוב פאר והדר, ותהפוך לסעודת הודיה על הניסים שברוך השם לא היה נזק בנפש.

ידידים של בית חב"ד פתחו בגיוס המונים לשיקום המקום מהנזק הכבד שנגרם ולמימון האבטחה הצמודה, כאשר לדבריהם ברגע שיהיה תקציב הם יוכלו לממן שומר עם נשק חם.

הבוקר, שגריר ישראל בקניה, מיכאל בוזגלו, הבטיח לסייע לתפיסת הכנופיה.

הרב נוטיק עם ילדיו
ההכנות לחג
ההכנות לחג

כזכור, שליחי חב"ד בניירובי שבקניה, הרב שמואל נוטיק ורעייתו נשדדו בביתם באלימות קשה ולבית חב"ד במקום נגרם נזק כבד. הרב נוטיק סיפר ל-ynet, כי הוא ורעייתו ושלושת ילדיהם הקטנים אמנם ניצלו, לאחר שהצליחו להימלט מהשודדים ולנעול את עצמם בתוך השירותים, אך אשתו נפצעה במהלך השוד ונזקקה לניתוח רפואי.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת, אל הבית נכנסו חמישה שודדים, הם תקפו שני בחורי ישיבה שהיו במקום וסייעו לפעילות, קשרו אותם בידיהם וברגליהם וחסמו את פיהם במטליות בד.

ההכנות לחג
ההכנות לחג

הרב נוטיק ניסה להזעיק את המשטרה המקומית, אך אז החלו השודדים להכות אותו ואיימו עליו שאם לא ישתף פעולה הם יפגעו בו ובמשפחתו. על פי הרב נוטיק, השודדים נכנסו לחדר השינה שלהם בו ישנה אשתו, היכו אותה במקלות, איימו על חייה והטיחו בה אמירות אנטישמיות תוך שהם דורשים ממנה כסף.

היא הצליחה להימלט מהם וננעלה יחד עם בעלה וילדיה בחדר השירותים עד שהגיעו כוחות המשטרה. במהלך השוד נגנבו מחשבים, טלפונים ניידים, דרכונים, תשמישי קדושה, מזון וציוד מטבח תעשייתי. כמו כן, נגרם נזק רב למבנה.

ההכנות לחג
ההכנות לחג
ההכנות לחג
ההכנות לחג
ההכנות לחג
ההכנות לחג
ההכנות לחג
ההכנות לחג

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר