דרמה ב'הדסה'

האש והעשן התפשטו; החולים פונו מהמחלקה

דרמה של ממש התחוללה בשעות הבוקר המוקדמות בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, כאשר חולים נאלצו להתפנות מהמחלקה בה אושפזו, בעקבות שריפה (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: דוברות כב"ה ירושלים)

הבוקר (שבת), סמוך לשעה 6:00, התקבל דיווח בחדר המבצעים של תחנת ירושלים של הכבאות, על עשן כבד שיוצא מהקומה השניה במבנה הישן של בית החולים הדסה עין כרם.

למקום הוזנקו באופן מיידי שישה צוותי כיבוי והצלה וכן מנוף חילוץ וכיבוי, ועם הגעתם הם אכן הבחינו בעשן, ובשריפה מתפתחת בתקרת המבנה - שהתפשטה אל תוך חדר צינתורים במקום.

בנוסף, עשן סמיך ורעיל מהשריפה, עלה והיתמר במהירות, והצטבר בקומות הבניין עד לקומה השמינית.

עקב הסיכון מהעשן הרב והחשש להתפשטות השריפה, הורה מפקד כוחות כב"ה באירוע, לפנות את כלל החולים מהקומות המעורבות בשריפה, ובסיוע צמוד של צוותי החירום מבית החולים הדסה עין כרם, פונו החולים למקום מבטחים - ללא פגע.

מפקד כבאות והצלה מחוז ירושלים שהגיע למקום, הורה בסיום הפעולות על הקמת צוות חקירה לבירור נסיבות פרוץ השריפה.

מדוברות 'הדסה' נמסר: "בעקבות שריפה שפרצה הבוקר בקומת הרנטגן שבבניין האשפוז הישן בבית החולים, ועשן סמיך שהחל להתפשט במקום, הוזעקו צוותי כיבוי והצלה לבית החולים".

"יחד עם צוות הבטחון וההנהלה בבית החולים הוחלט על פינוי מטופלים מהמחלקה הסמוכה, על מנת למנוע כל פגיעה אפשרית של שאיפת עשן. כ-12 מטופלים פונו בזריזות אל חדרים בטוחים, בשעה שצוות בית החולים מלווה ודואג לכל מטופל בהתאם למצבו הבריאותי".

טפסר משה סויסה, מפקד כבאות והצלה מחוז ירושלים, סיכם: "השריפה הבוקר בבית החולים הדסה עין כרם, הייתה בעלת פונטציאל גדול להפוך לאירוע רב נפגעים מורכב ולפגיעה קשה במבנה בית החולים. הפעילות המהירה, המקצועית והאמיצה של לוחמי האש בפיקודו של מת"ח ירושלים, תת-טפסר אייל כהן וכן הסיוע המהיר והמקצועי של צוותי החירום של בית החולים, מנעה פגיעה קשה בבית החולים ובחולים עצמם".

"הוריתי על הקמת צוות חקירה מיוחד, שיחקור את נסיבות פרוץ השריפה ואת האפקטיביות בפועל של מערכות הכיבוי וסילוק העשן באירוע הזה. למרות שהשריפה היום נגמרה למרבה המזל ללא נפגעים או נזק כבד, אנחנו לא מקלים ראש בפוטנציאל העצום הטמון בשריפות כגון אלו, במיוחד במקומות רגישים כמו בתי חולים בהם ישנה אוכלוסיה מוגבלת המתקשה להגן על עצמה ומבני ציבור הומי קהל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר