"צרחנו חזק"

אישה נרצחה ו-3 נפצעו - בפיגוע ירי בבית חב"ד בקליפורניה

בפיגוע שהתרחש הערב בבית כנסת של שלוחי חב"ד בקליפורניה, נרצחה אישה; הרב במקום וילדה נפצעו. המחבל נוטרל, לאחר שהמתפללים התעמתו איתו: "הוא היה עם שנאה ליהודים" (אקטואלי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ב בניסן תשע"ט | 27.04.19
בית חב"ד בעיר (צילום: מתוך פייסבוק)

לורה גילברט קיי, בת 60 - נרצחה ושלושה בני אדם - בהם ילדה, נפצעו בפיגוע ירי שהתרחש אמש (מוצאי שבת) בבית כנסת בעיירה פוואיי, בסאן דייגו שבקליפורניה, ארה"ב.

לאחר הירי נעצר במקום חשוד, ג'ון ארנסט, בן 19 מסן דייגו. המשטרה המקומית מסרה כי הוא נחקר בחודש שעבר בחשד למעורבות בהצתת מסגד.

לפי הדיווחים, בטרם ביצע את הירי פרסם החשוד "מניפסט" שבו הביע את שנאתו ליהודים וייחס לעצמו את הצתת המסגד, שבגינו נחקר.

מבית הכנסת, המופעל על ידי שלוחי חב"ד במקום, פונו הנפגעים לבית החולים המקומי. אחד הפצועים, הינו שליח חב"ד ורב בית הכנסת, מרדכי גולדשטיין, שכמה מאצבעותיו נקטעו.

הרב גולדשטיין, ה'שליח' שנפצע (צילום מסך: מתוך פייסבוק)

עדי ראייה תיארו את הזוועה: ''במהלך האירוע הודענו לשירותי החירום שאדם חמוש נמצא מחוץ לבית הכנסת ומספר דקות אחר כך האדם פתח באש וירה לפחות 6-7 יריות. צרחנו חזק, לא הבנו מה קורה, ואז האדם שוב פתח באש לעברנו''.

חברת הקהילה היהודית בפאווי, מינו אנברי, אמרה בשיחה לכתב NBC: "היו הרבה מתפללים בבית הכנסת, כולם בכו וצעקו. בעלי היה בפנים בזמן הירי, והוא אמר לי שמישהו נכנס, התחיל לקלל ולירות".

ראש העיר פאווי, סטיב ואוס, אמר לכלי התקשורת על הרוצח, ג'ון ארנסט בן ה-19, תושב המקום: ''זה בהחלט היה מישהו עם שנאה בלבו כלפי הקהילה היהודית שלנו".

מדוברות משרד החוץ הישראלי נמסר: "דיווחים על אירוע ירי בבית כנסת של חב"ד בסן דייגו ועל מספר בני אדם שנפצעו באירוע. הקונסול בלוס אנג'לס, אבנר סבן, בודק מעורבות של אזרחים ישראלים באירוע ויעדכן בהקדם".

הקונסול בלוס אנג'לס, אבנר סבן, מסר כי בשלב זה אין מידע על נפגעים ישראלים. "ממשיכים לעקוב", כתב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר