פצע 2 אזרחים

ביהמ"ש העליון דחה את ערעור המחבל

בית משפט העליון דחה את הערעור שהגיש מחבל שביצע פיגוע דריסה בירושלים. בערעור ביקש הקלה מחומרת העונש שהושת עליו. עו"ד: "ברוך השם שהערעור נדחה" (משפט)

המחבל בבית המשפט (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בית המשפט העליון דחה את ערעורו של המחבל מוראד רג'בי על חומרת עונשו. בהרכב בית המשפט ישבו השופטים עמית, מינץ ווילנר, אשר החליטו להשאיר את עונשו של רג'בי ללא שינוי.

הפיגוע אירע לפני כשנתיים וחצי, במהלכו דרס רג'בי את עתניאל אלקיים ואדם נוסף, ולאחר שפגע בהם ניסה לדקרם בסכין ולהכות בהם בקסדתו. לאחר הפיגוע הורשע רג'בי ונידון ל 15 שנות מאסר.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את אלקיים ברך על החלטת בית המשפט "ברוך השם שערעורו של המחבל נדחה, העונש היה צריך להיות הרבה יותר קשה מלכתחילה. מניסיוננו, וממה שהיה נראה באולם ביהמ"ש, השתתפותו של נפגע העבירה בהליך תרמה להחלטת השופטים שלא להקל בעונש המחבל".

בלייכר תיאר את השפעת מכתבו של הפצוע על השופטים: "לאחר שמכתבו של הפצוע הוגש לשופטים והם קראו בו בעיון, הם החלו לשאול שאלות קשות את סנגורו של המחבל, והאווירה השתנתה ממחשבה שיש מקום להקל בעונש המחבל למחשבה שמדובר בפיגוע חמור, ואין כל מקום להקל ולו במעט על המחבל".

בדיון שהתקיים בבית המשפט העליון לגבי הערעור העביר פצוע הפיגוע אלקיים לשופטים מכתב מרגש. במכתבו תאר הפצוע את הצטרפותו לעם ישראל, ואת בקשתו מהשופטים שלא להיענות לערעור המחבל.

באותו הדיון נימק סנגורו של המחבל את הערעור על חומרת העונש, וטען בין היתר כי המתלוננים לא ניזוקו באופן קשה, וכי המחבל היה ב'מצב נפשי רעוע'. כאמור, לפני החג החליט בית המשפט העליון לדחות את ערעורו, ולהשאיר את העונש הנגזר עליו ללא שינוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר