מאחורי הקלעים

המימונה באלעד: מחג האחדות - ל'חג' התחרות; ש"ס מול פרוש

ש"ס החליטה לקיים השנה את המימונה המרכזית באלעד, במקביל לאירוע המסורתי של ראש העיר פרוש. ברקע: המאבק הפוליטי, ביטול האולם וסרטון הגערה של חכם שלום (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
פרוש, בחגיגות אמש (באדיבות המצלם)

ביום שאחרי חגיגות ה'מימונה', אירוע המסמל אחדות וחיבור בין המגזרים, נראה כי העיר אלעד לא שבעה ממלחמות פוליטיות, והאירועים הללו הפכו למלחמת האשמות הדדיות ולקרב פוליטי מכוער בין מפלגת ש"ס לראש העיר ישראל פרוש.

הכל החל בימים שקדמו לחג המימונה, אז הוחלט בש"ס, לאור הזדהות עם הנציגים המקומיים במאבקם מול פרוש, לערוך את הטקס המרכזי של התנועה באלעד, בהשתתפות הצמרת הרוחנית והפוליטית של המפלגה.

לטענת הפעיל המפלגתי אבשלום ('אברשה') אוחיון, אולם שמחות של בית כנסת 'יוצאי חברון', שהוזמן עבור האירוע, בוטל ברגע האחרון - בשל איומים ולחץ שהופעל על בעל האולם שלא לאפשר את קיום האירוע.

"נתנו לו מקדמה של אלף חמש מאות שקל". מספר אוחיון. "לפני מספר ימים, מחייג בעל האולם ואומר 'אני לא יכול לעשות לכם את האירוע, קחו את הכסף בחזרה'". "אמרתי", מוסיף אוחיון: "אנחנו נעשה את האירוע בכל מצב אנחנו לא מפחדים".

דודי ברקוביץ' מנהל האולם מסר ל'כיכר השבת' כי בהזמנת האולם נאמר לו על אירוע חינה מסורתי אותו מבקשים לערוך באולם. "לאחר מספר ימים" מספר ברקוביץ' ומוסיף: "גיליתי כי מדובר באירוע מימונה פוליטי של תנועת ש"ס. הודעתי להם כי אנחנו לא עורכים אירועים פוליטיים, וכי האירוע מבוטל".

המימונה של ש"ס

בש"ס ערכו לבסוף את המימונה בבית הכנסת "עץ חיים" של הקהילה התימנית בעיר, אלא שמה שהעיב על האירוע היה טקס נוסף, באולם הספורט המקומי, אותו נוהג לערוך פרוש, כמסורת של שנים, מאז נכנס לתפקיד ראש העיר.

בשיחה עם 'כיכר השבת' מתגאים שני הצדדים, שמשמיעים את אותו המשפט: "הציבור הספרדי האותנטי נכח באירוע שלנו"...

מתמונות שהגיעו לידי 'כיכר השבת' אכן נראה כי שני האירועים היו מלאים עד אפס מקום. יו"ר ש"ס באלעד צוריאל קריספל מתאר: "היו אלפי אנשים שלא הצליחו להיכנס לאירוע, וצפו בו במסכים מחוץ לאולם". גם בסביבת פרוש מספרים על 800 איש שהשתתפו באירוע המסורתי שלו, כאשר רובם היו ספרדים.

בשורת רבני הקהילות הספרדים בעיר, שהשתתפו באירוע אותו ערך ראש העיר, ניתן למנות את הרב שמואל כהן, הרב ינון מלאכי, הרב דניאל פריינטה, הרב שקד בוהדנה, הרב אלישיב קוביוף, הרב יצחק יוסף, הרב חרזי, הרב ניסים אלעד והרב ציון מנחם. המרא דאתרא הגאון רבי מרדכי מלכה נעדר מאירועי המימונה בשל שהותו בלונדון.

נאום דרעי באירוע של ש"ס

יצוין כי הקרב בין הצדדים בא לידי ביטוי שעות ספורות לפני האירוע, אז קיבל הפעיל הפוליטי אברשה אוחיון, המזוהה כאמור עם ש"ס, שיחת טלפון מקצין במשטרת ראש העין.

"קיבלנו תלונה שאתה עומד לפוצץ את האירוע של פרוש", אמר קציו המשטרה לאוחיון, בעוד בסביבת פרוש מבהירים כי מדובר בפרובוקציה וכי התלונה לא הגיעה מטעמם.

לדברי אוחיון, "גדולי ישראל וצמרת ש"ס השתתפו באירוע המימונה המרכזי, בו הציבור הספרדי הצביע ברגליים והגיע לחגוג את האחדות. אני לא צר עין על הצלחתו של פרוש, אבל הציבור הספרדי אמר את דברו אמש".

בסביבת ראש העיר ישראל פרוש סירבו באופן רשמי להגיב לדברים, אך הבהירו כי "עינינו אינה צרה בהצלחתו של השני. אנחנו מודים לקב"ה על הצלחת האירוע המסורתי בהובלת ראש העיר, בהשתתפות רבני העיר הספרדים".

"לא ניגרר לפרובוקציות ולהשמצות אישיות. מדובר באירוע אותו עורך ראש העיר כחמש שנים ברציפות, כאשר כל דיכפין הוזמנו כבכל שנה", מדגישים מקורבי פרוש.

בתוך כך, פעילים נגד ש"ס הפיצו קטע וידאו בו נראה נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן גוער במהלך אירוע המימונה בצוריאל קריספל, ואומר לו: "מה אתה מבלבל את המוח".

בשיחה ל'כיכר השבת' מבהיר קריספל: "בניגוד להשמצות, חכם שלום נשאל על ידי האם יש ענין לסיים 'מסכת' על מנת שיתאפשר לשמוע מוסיקה לכתחילה, באירוע שחל כיממה לאחר שביעי של פסח, ועל כך השיב לי חכם שלום את מה שהשיב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר