"בטוחים שדרישותנו יתקבלו"

גיוס, גיור - ותיקים: פגישת המשא ומתן הראשונה של ש"ס

אלו דרישותיה של ש"ס במו"מ הקואליציוני הרשמי שנפתח כעת, והכיוון הפנימי בסיעה: משרד נוסף, חברי כנסת שישודרגו וענייני 'דת ומדינה' רגישים • צפו במפגן הביטחון העצמי, בפתח המו"מ (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ג בניסן תשע"ט | 28.04.19
(צילום: כיכר השבת)

צוות המשא ומתן של ש"ס, בראשות השר לשעבר אריאל אטיאס, הגיע בצהרים (ראשון) לפגישה רשמית ראשונה עם צוות המו"מ של הליכוד בראשות השר יריב לוין.

בפגישה השתתף גם מקורבו של ראש הממשלה ויו"ר הליכוד נתניהו, נתן אשל, שכפי שדווח ב'כיכר השבת' הוא שמונה לתווך בין הסיעות החרדיות לבין יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בסוגיית "חוק הגיוס".

במהלך הפגישה העלו בש"ס את דרישותיהם באשר לתיקים המיניסטריאליים בהם הם מעוניינים להחזיק בממשלת נתניהו החמישית, כמו גם בענייני דת ומדינה.

הדרישות של ש"ס: פנים. שיכון. דתות. להקים אגף לעולי צרפת במשרד הקליטה. ועדת חוק חוקה ומשפט. סגן שר בחינוך ובאוצר. ועדה נוספת. זהות הוועדה- בכפוף לחלוקת התיקים בין המפלגות.

הנושאים האידיאולוגיים המרכזיים, כפי שדווח ב'כיכר השבת', הם תיקון "חוק הגיוס" לגביו הצהיר ליברמן כי לא יסכים לשינוי מהנוסח של משרד הביטחון שכבר אושר בקריאה ראשונה בכנסת - וחוק גיור שיתוקן בהתאם להלכה.

ברשות יו"ר ש"ס השר אריה דרעי צפויים להישאר משרדי הפנים והנגב-וגליל ופריפריה. ש"ס תמשיך לשלוט גם במשרד הדתות, אך היא דורשת כעת משרד נוסף בשל כוחה שגבר בבחירות, עם עלייתה ל-8 מנדטים.

במקביל נערכים דיונים פנימיים בתנועה, באשר לחלוקת התיקים בין חברי הסיעה. נראה כי חברי הכנסת יעקב מרגי ויואב בן צור ישודרגו לשרים. גם שמו של אטיאס עומד על הפרק בענין זה, במידה ויסכים

בפתח הפגישה, הצהיר השר לוין (הליכוד) לכלי התקשורת: "אנחנו בשעה טובה אחרי החג פותחים את המו"מ הקואליציוני הרשמי, ומטבע הדברים אנחנו מתחילים עם השותפה הפוטנציאלית שקיבלה את מספר הקולות הגדול ביותר מבין כולם".

"היתה לנו שותפות אמיצה וטובה עם ש"ס לאורך תקופה ארוכה גם בקדנציה הקודמת, ואני מאד מקווה שנצליח לנהל את המו"מ הזה בצורה עניינית. ככלל, המו"מ מצריך אורך רוח, והוא יקח זמן. זה לא יסתיים היום או מחר, והמטרה היא להגיע לתוצאה שתבטיח הקמת ממשלה יציבה".

השר לשעבר אריאל אטיאס (ש"ס), אמר: "ש"ס היתה המפלגה הנאמנה בקואליציה הקודמת, וכך גם תמכה בנתניהו לאורך כל הדרך. איננו נדרשים לאולטימטום או לאיומים, מערכת היחסים בין נתניהו לדרעי היא כזו שאנו לא נדרשים לאיים ולא לעשות מניפולציות - ואנו נקבל את דרישותינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר