סידני, אוסטרליה

איום כוון לביהכ"נ; המשטרה סגרה את האזור

בית הכנסת המרכזי של סידני, העיר הגדולה באוסטרליה, אויים על ידי אלמוני באמצעות הרשת • לאור הפיגוע אמש לא נלקחו סיכונים והאזור כולו נסגר • שליח חב"ד: "הכל בסדר" (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
ביהכ"נ המרכזי בסידני (צילום: shutterstock)

לא לוקחים סיכונים: משטרת סידני סגרה לבדיקה את סביבות בית הכנסת המרכזי בעיר האוסטרלית, לאחר שהתקבל איום כלפיו ברשת.

המדובר בבית הכנסת המרכזי בעיר סידני, שהיא הגדולה באוסטרליה ומהווה בירת מדינת NSW (ניו סאות' וויילס) ביבשת. העיר מאכלסת גם את הקהילה היהודית העתיקה באוסטרליה שבה חברים כ-50,000 יהודים.

לפי דיווח באתר COLlive, האזור כולו נסגר על ידי משטרת סידני, בעקבות איום שהתקבל באמצעות הרשת המקוונת. האלמוני ששיגר את האיום נלקח ברצינות, בפרט לאור הפיגוע אמש (מוצ"ש) בבית חב"ד בקליפורניה, שגבה את חייה של מתפללת.

כפי שדווח מוקדם יותר היום (ראשון) ב'כיכר השבת', בחב"ד הביעו דאגה וחשש מפני מעשים דומים שעלולים לקרות בבתי חב"ד אחרים ברחבי הגלובוס.

בעיצומו של הסגר שהטילה משטרת סידני על בית הכנסת, מסר שליח חב"ד המקומי, הרב לוי וולף, כי "תודה לקל הכל בסדר".

לדבריו של הרב וולף, "המשטרה סגרה כעת את שדרת בון אקורד וכיתרה את בית הכנסת המרכזי, לאחר שהתגלה איום מקוון על ידי הרשויות. התהליך הוא עדיין בעיצומו והמצב תחת שליטה, הכל בסדר.

"תודה גדולה למשטרת NSW הפועלת ללא לאות כדי לשמור על בטחון קהילתנו. 'מעט אור דוחה הרבה חושך'. שנזכה כולנו לעשות את חלקנו בהבאת האור לעולם שנראה אפל", מסר הרב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר