המחבל נידון לעונש קל, הפרקליטות תערער

פרקליטות המדינה הגישה ערעור על קולת העונש של המחבל שזרק בלוק על ראשו של תייר יהודי בעיר העתיקה לפני כשנה ונידון לארבע שנים וחצי בלבד על ידי בית המשפט (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

פרקליטות המדינה הגישה ערעור על קולת העונש שנגזר על המחבל מחמד בן נדאל ראזם, שהשליך בלוק מגובה ארבעה מטרים על ראשו של תייר יהודי שצעד בעיר העתיקה בירושלים לפני כשנה. הגשת הערעור נעשתה לאחר בקשתו של עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את הנפגע, בעקבותיה בחנה הפרקליטות את התיק.

כזכור, לפני כשנה צעד היהודי בעיר העתיקה, כאשר הבחין בו המחבל, עלה על גג בית סמוך ומגובה ארבעה מטרים השליך על ראשו אבן גדולה. היהודי נחבל בראשו ונפל ארצה, אך ניצל מפגיעה חמורה יותר בזכות העובדה כי חבש קסדה מתחת לכובעו, דבר אותו המחבל לא היה יכול לדעת. על המחבל נגזרו ארבע וחצי שנות מאסר, וכן מאסר על תנאי ופיצויים על סך 10,000 ש"ח לפצוע.

בהודעה הערעור נכתב כי "היה במעשיו של המשיב (המחבל) כדי להעמיד כל עובר אורח בסכנת חיים ממשית. בנסיבות אלו תטעו המערערת כי אין בעונש שהטיל בית המשפט.. מענה הולם למעשיו החמורים והמסוכנים".

בנימוקי הערעור תוארו האירוע והסכנה הטמונה בו "לא ניתן לסכם את האירוע ואת תוצאותיו כ'עניין של מזל'... ביחס למשיב (המחבל) יש לשקול אך את הנזק הפוטנציאלי החמור הטמון במעשיו. הסכנה שיצר המשיב במעשיו – השלכת אבן גדולה מגובה ארבעה מטרים – היתה עלולה, באופן ממשי ביותר, להוביל לקטילת חיי אדם. ... העונש שהוטל על המשיב אינו הולם כלל את חומרת מעשיו".

עוד נטען, כי "המקרה דנן הוא בעל חומרה יתרה, בעיקר נוכח מידת האכזריות הקיצונית שנלוותה למעשיו של המשיב, הנזק העצום והחמור שהיה צפוי להיגרם מהם, והעובדה שכל זאת עשה כנגד אדם שכלל אינו מכיר. ...העונש ההולם את המשיב צריך להיות על הצד המחמיר".

לדברי הפרקליטות "העובדה שהמתלונן נאלץ להסתובב בעיר העתיקה חבוש בקסדה, בשל פחדו מתקיפות חוזרות ונשנות, היא בלתי נסבלת ואין כל הצדקה להשלים עמה. משום כך המסר היוצא מלפני בית המשפט הנכבד צריך להיות מסר חד וברור: מעשים אלימים ייענו בענישה מחמירה ביותר".

בנוסף, הזכירה הפרקליטות כי למרות שבית המשפט התרשם שהמחבל לא לקח אחריות על מעשיו ושירות המבחן התרשם לשלילה ממנו, נתונים אלו לא באו לידי ביטוי בצורה מספקת בגזירת עונשו של המחבל.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את התייר היהודי הנפגע מסר "אנחנו מודים לפרקליטות המדינה שהטתה אוזן לבקשתנו וקיבלה את עמדתנו לכך שלא ייתכן שמחבל שביצע פיגוע שרק בנס לא הסתיים במוות, ישוחרר לאחר תקופת מעצר כל כך קצרה.

מלכתחילה היה על פרקליטות המחוז להאשים את המחבל בניסיון לרצח ועל רקע גזעני לאומני. צר לנו שפרקליטות המחוז לא קבלה את עמדתנו כבר בשלב האישום, אך גם לאחר שהמחבל הורשע בגרימת חבלה של ממש חומרת המעשה ואכזריותו מחייבות ענישה ברף הגבוה ביותר של העבירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר