המו"מ מסתבך

קרב משולש על תיק השיכון: "אם צריך - נלך למלחמה עם ש"ס"

השליטה במשרד הבינוי והשיכון עומדת במרכזו של קרב בין שלוש מפלגות - יהדות התורה, ש"ס ו'איחוד מפלגות הימין'. החזית העיקרית ניטשת בין הסיעות החרדיות. כל הפרטים (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
נציגי אגודת ישראל, בישיבה עם יו"ר התנועה (באדיבות המצלם)

רגע אחרי תחילת המו"מ הרשמי בין הליכוד למפלגות החרדיות, המתח בין יהדות התורה לש"ס בנוגע לחלוקת התיקים הולך ומחריף. התיק המבוקש ביותר עליו מתקוטטות המפלגות, הוא תיק השיכון.

הראשונה שזיהתה את הפוטנציאל וחשיבות תיק השיכון היתה דגל התורה, כאשר כבר בחול המועד פסח הזדרזו כזכור פעילי המפלגה לערוך כינוס חירום בביתו של אברהם וובר, מוותיקי התנועה, ולהעביר לידי חברי הכנסת את שורת הדרישות בנוגע לפתרונות דיור למגזר החרדי, כשבראשן הדרישה כי יהדות התורה תחזיק במשרד השיכון.

לאחר מכן, במהלך השבוע האחרון, תדרכו בכירים בדגל התורה ובאגודת ישראל כי תיק השיכון הוא אחד משלושת התיקים אותם אכן דורשת המפלגה במשא ומתן הקואליציוני.

ביממה האחרונה, רגע לאחר פתיחת המו"מ הרשמי בין ש"ס לליכוד, הודיעו בכירים בש"ס כי היא זו שאמורה להחזיק בתיק הנחשק. בכירים במפלגה אף הודיעו, כי לא מן הנמנע שאריאל אטיאס יחזור להחזיק בתיק בו שלט בעבר.

בכירים ביהדות התורה שוחחו היום (שני) עם 'כיכר השבת' והבהירו, כי תיק השיכון עומד בראש סדר העדיפויות, "גם במחיר של מלחמה וקרע עם ש"ס", כהגדרתם.

לדברי אחד מהם: "יהדות התורה היא זו שהובילה את הטיפול במצוקת הדיור למגזר החרדי בעשור האחרון, ובשל כך טבעי כי היא זו שתמשיך להוביל את הנושא בקדנציה הקרובה".

העקיצה לדרעי, בישיבת סיעת יהדות התורה אתמול (צילום: כיכר השבת)

מנגד, ח"כ יעקב מרגי, שאתמול דווח ב'כיכר השבת' כי הוא עתיד להשתדרג לאחד משרי המפלגה, צייץ בטוויטר על ח"כי יהדות התורה: "הם לא צריכים להתאמץ כדי להתנשא"...

גורם בכיר נוסף ביהדות התורה, שהשתתף בפגישת המו"מ אמש, הוסיף ל'כיכר', בהקשר אחר של חלוקת התיקים: "אנחנו נעמוד על כך במו"מ מול הליכוד שיהדות התורה תקבל שלושה סגני שרים במעמד שר. אין שום סיבה שיהדות התורה לא תקבל את זה לפי הגודל וחלוקת התיקים של השותפות בקואליציה".

ברקע הדברים, עומדת גם המתיחות בין שתי הסיעות, על רקע חבירתו ליהדות התורה בבחירות האחרונות של אלי ישי, יריבו של יו"ר ש"ס דרעי.

הנתק שנוצר בעקבות כך בין דרעי ליו"ר יהדות התורה ליצמן, בא אתמול כזכור לידי ביטוי כאשר במענה לשאלת "כיכר השבת" בענין, חברי הכנסת האשכנזים התבדחו. ליצמן טען ש"דרעי לא צלצל" וח"כ אורי מקלב הוסיף שגפני לא התקשר לדרעי בגלל "שיש לו קוד בטלפון".

בתוך כך, נראה כי לא מן הנמנע שתיק השיכון לא יהיה כלל בידיים חרדיות. הבוקר (שני) דיווח העיתון דה מרקר כי בליכוד מעוניינים להעניק את תיק השיכון לבצלאל סמוטריץ', במקום תיק המשפטים היוקרתי.

המסמך שיצא מהפגישה (באדיבות המצלם)

בתוך כך, ל'כיכר השבת' נודע כי נציגים חסידיים נפגשו ביממה האחרונה עם סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן והגישו בפניו מסמך לפיו במו"מ הקואליציוני תדרוש המפלגה התחייבות לבניה של אלפי יחידות דיור בהר יונה, בכסיף ובשפיר.

סגן השר ליצמן הגיב: "למדתי שאם מבקשים הרבה, או כמה מקומות, לא יוצא מזה שום דבר". ליצמן הסביר לנציגים כי יש להתמקד תחילה בשפיר, ולנסות להביא להצלחה בהוזלת מחירי הדיור במקום המיועד עבור כלל המגזר החרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר