לבקשת השגריר

מועצת הביטחון בדקת דומיה לנפגעי הירי בבית חב"ד

מועצת הביטחון של האו"ם קיימה היום דיון מיוחד בנוגע לתכנית השלום של נשיא ארה"ב, במהלכה תקף שגריר ישראל דני דנון את הסרבנות הפלסטינית והתנגדותם לתכנית (מדיני)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: דוברות)

מועצת הביטחון של האו"ם קיימה היום (שני) דיון מיוחד בנושא המזרח התיכון, והתמקדה בסכסוך הישראלי - פלסטיני.

בפתח הדיון, לבקשת שגריר ישראל דני דנון, נעמדו שגרירי המדינות השונות לדקת דומיה לזכר הנפגעים בפיגוע הירי בבית הכנסת של בית חב"ד בסאן דייגו שבארה"ב.

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, ענה לשגריר הגרמני, המכהן כנשיא העצרת, בנאום יהודי עם ציטוטים מהתנ"ך, לאחר שהאחרון דרש לשמוע מהן הזכויות של מדינת ישראל ביהודה ושומרון. בנוסף סקר דנון את האירועים ההיסטוריים שהובילו להקמת מדינת ישראל ולזכויות המוקנות מתוקף החוק הבינלאומי ואמנת האו"ם.

"ההכרה בזכותו של העם היהודי במדינת ישראל היא מנוף לתהליך מדיני ולא מכשול. הפלסטינים עמדו בסירובם להכיר בזכות זו עוד לפני שקם יישוב אחד ביהודה ושומרון אז להאשים את ההתיישבות בקיפאון המדיני בין ישראל לפלסטינים הוא מפגן של חוסר הבנה", אמר דנון.

על רקע כוונת הממשל האמריקאי לפרסם את 'תוכנית המאה', של הנשיא דונלד טראמפ אמר דנון כי "ישראל מכבדת את מאמצי הממשל האמריקאי", והציג חלק מהעקרונות הישראליים העומדים בבסיסו של כל תהליך מדיני משמעותי.

"הכרה במדינה יהודית, הפסקת קמפיין ההסתה, שמירה על האינטרסים הביטחוניים של ישראל ויצירת שיתוף פעולה עם מדינות שכנות. עקרונות אלו יוכלו להפוך תהליך מדיני למציאותי", אמר.

דנון הוסיף כי "בעוד הפלסטינים ממשיכים לדבוק בסרבנות כרונית וטוענים כי 'תכנית המאה נולדה מתה', ישראל מוכנה לעבוד יחד למען עתיד טוב יותר לשני הצדדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר