מי המדליף?

סמוטריץ': תופרים לי תיק לסיכול מינויי לשר

לטענת הח"כ, במשטרה או בפרקליטות הדליפו נגדו, במטרה לסכל את מינויו האפשרי לשר המשפטים. סמוטריץ' במכתב למנדלבליט: "פתח בחקירה לגילוי מקור ההדלפה" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Hadas Parush/Flash90)

ח"כ בצלאל סמוטריץ', הדורש את מינויו לשר המשפטים במסגרת המשא ומתן להרכבת הממשלה הבאה, טוען הערב (שני) בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו כי במשטרה בפרקליטות מדליפים נגדו בניסיון לתפור לו תיק, כדי לסכל את מינויו לתפקיד.

בפוסט ארוך הוא מפרט על פנייה שקיבל מכתבת שביקשה את תגובתו להסכם סודי עליו הוא חתום מהתקופה שלו בעמותת רגבים, לפני שנבחר לכנסת. לדבריו, מדובר בהסכם סודי מצוי רק בידיה של רגבים ושל חברת תארא, אך הגיעה לידי המשטרה והפרקליטות במסגרת חקירה שאינה קשורה אליו, ולכן לטענתו, מקור ההדלפה - מהם.

"עברו הימים שבהם אתם יכולים לתפור כך תיק יש מאין ולסכל מינוי של שר משפטים שאינו לרוחכם. בכוונתי בעזרת השם להתמנות לתפקיד, לנקות את האורוות, להחזיר לאחור את ההפיכה השיפוטית שביצע כאן אהרון ברק ללא כל סמכות ולתקן את העיוותים הרבים במערכת", כותב סמוטריץ'.

בהמשך הפוסט הארוך הוא מסביר את שאירע, מפריך את הטענות וההדלפות נגדו ומצהיר כי הוא גאה בפעולותיו למען ארץ ישראל, וכי אין לו כל קשר לחברת הייעוץ המדוברת ולמעשים אחרים שלהם.

לסיכום הוא כותב, "אנשי הפרקליטות והמשטרה שהדליפו, תנסו לעבוד יותר קשה למצוא תיק כדי לתפור לי, כי קשקושים על קידום פעילות ציונית ברגבים ובלב בגליל הם לא רק משהו שאני לא מתבייש בהם, בהם גאוותי. מחכה בקוצר רוח לשמוע את המקוריות של הקשקוש הבא שהפרקליטות והמשטרה ינסו לתפור".

במקביל, שיגר מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בו כתב כי "מאחר ולא לרגבים ולא לחברת תארא אין שום אינטרס לפגוע בי, המסמך הודלף לכתבת מהמשטרה או מהפרקליטות בניסיון להשחיר את פני ואולי אף להתניע "חקירה" שתמנע את מינויי לשר המשפטים עד סגירתה".

"דומני שאין צורך להרחיב על חומרת הדברים והצורך שלא לאפשר אותם בשום אופן במדינה דמוקרטית מתוקנת. אין דבר שגורם נזק גדול יותר לאמון הציבור במערכות אכיפת החוק מהתנהלות, שאין דרך אחרת לכנותה מלבד עבריינית, של גורמים במערכת, שעושים דין לעצמם ומבקשים לסכל מינוי לגיטימי ודמוקרטי של נבחר ציבור לתפקיד שר בממשלת ישראל".

סמוטריץ' ביקש מהיועמ"ש לפתוח בחקירה. "על רקע חומרת הדברים והעיתוי שבהם הם מבוצעים אבקשך להורות על הפעלת כל האמצעים הדרושים לשם ביצוע חקירת עומק שתאתר את המדליף ותביא להעמדתו לדין ולמצוי מלוא חומרת הדין עימו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר