פרסום ראשון

יצא בזול: רבע מיליון דולר וחודשיים בכלא לר' אשר אייזמן

סוף לפרשה שמסעירה את לייקווד בשנים האחרונות - החשדות לשחיתות בביה"ס שהקים אייזמן • השופט ציין בהתפעלות: "מעולם לא ראיתי תמיכה ציבורית כה רחבה בחשוד כמו שהיה לו" (חרדים)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
הרב אייזמן בבית המשפט (צילום: App News)

סוף לפרשת ר' אשר אייזמן: גזר הדין הסופי בעניינו של ר' אשר אייזמן ניתן בדקות האחרונות בבית המשפט בלייקווד.

כפי שחשפנו, ר' אשר כבר זוכה לפני מספר חודשים מרוב האישומים כנגדו שעסקו בעיקר בסעיפי הונאה, אך עדיין היה חשש כי ייאלץ לרצות עונש אם יורשע ביתר העבירות הנוגעות לניהול החשבונות במוסד. לצורך כך התקיים הערב (שני) דיון בבית המשפט שבלייקווד, לצורך הכרעה סופית בעניינו.

מדינת ניו ג'רזי, העומדת בצד התובע, המליצה לבית המשפט לגזור על ר' אשר עד 10 שנות מאסר, ובכך דחתה את ערעורו של הנאשם - כשבאותן דקות דומעים אייזמן וסנגורו - שהתחננו לרחמי בית המשפט.

לאחר סקירת האפשרויות המשפטיות, התקדם השופט לעבר הכרזה על גזר הדין עליו הוחלט, לא לפני שציין בהתפעלות: "מעולם לא ראיתי תמיכה ציבורית כה רחבה בחשוד - כפי שאני רואה כאן", זאת בתגובה למכתבי המלצה רבים בשבחו של המנהל הנערץ.

בפרקליטות מאידך הגיבו בדיון כי אין ספק שר' אשר הוא "אדם שבונה, מחנך, מחייה, אבל קורבן הוא לא. זה לא פוטר אותו מהחוק".

לפי גזר הדין, המתפרסם כאן לראשונה, אייזמן ירצה שנתיים מאסר על תנאי, 60 ימי מאסר בפועל בכלא מקומי וקנס כספי בסך 250,000 דולרים.

השופט אף המליץ שלא ינהל עוד את ענייני הכספים של בית ספרו, אך יוכל להמשיך ולהנהיג את בית הספר באופן כללי.

כזכור וכפי שדווח בפירוט ב'כיכר השבת', ר' אשר אייזמן שהקים מוסד גדול לחינוך מיוחד בלייקווד, התמודד בשנים האחרונות עם חשדות כי המוסד בראשותו ביצע עבירות כספים משמעותיות.

הפרשה הסעירה את לייקווד ואת העולם החרדי; לצידו של ר' אשר ניצבו רבני העיירה וראשי ישיבת 'בית מדרש גבוה' המעטירה, שאף קראו לציבור להתפלל לזכותו ולתרום כספים לכיסוי ההוצאות המשפטיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר