החרדים משיבים אש

טענות בכירי 'פניציה': "זעקת הקוזק הנגזל"

בוועדה למען השבת יוצאים במתקפה נגד בכירי חברת 'פניציה' שטענו כי המפעל עלול להיסגר בשל החרם של חסידי גור: "עלבון לקדש על היין בבקבוק שיוצר בשבת" (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
האדמו"ר מגור (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בעקבות הפרסום אמש (שני) על סכנה סגירה למפעל 'פניציה' בנגב, זאת לאור החרם של חסידות גור על המפעל, יוצאים בוועדת הרבנים למען קדושת השבת למתקפה חריפה נגד האשמות וטוענים כי 'פניציה' היא זו שהחרימה את הציבור החרדי בהתעקשותה לחלל שבת: "נעשה הכול להגן על רכישה של תוצרת ישראל - בתנאי שלא יפגעו בשבת".

אמש דווח בחדשות 12 כי החלטת מפעל פניציה להמשיך לחלל את קדושת השבת עשוי להביא לסגירת המפעל, שהוחרם בהוראת האדמו"ר מגור.

בחודשים האחרונים התחדש חרם הצרכנים של נציגי חסידות גור נגד מפעל פניציה בירוחם המעסיק 240 עובדים, בשל חילולי השבת במקום.

בכיר בוועדת הרבנים למען קדושת השבת אומר ל'כיכר השבת' כי "הנהלת המפעל דחתה שוב-ושוב את הבקשות שלנו לשמירת השבת. כל מי שיש לו לקוחות, מבין שהמינימום הוא לכבד אותם ולא לפגוע בהם. הציבור שומר השבת רואה עלבון בקידוש על היין בבקבוק שיוצר בשבת. נעשה הכול להגן על רכישה של תוצרת ישראל - בתנאי שלא יפגעו בשבת".

לפי הדיווח, במסגרת החרם, החסידים הונחו שלא לקנות בקבוקים שמיוצרים על ידי המפעל המתמחה בייצור בקבוקי זכוכית, המכריח את העובדים להתייצב לעבודה גם בשבת.

"מי שפוגע בלקוחות שלו, אל יצפה שהם ישחרו לפתחו לקנות ממנו את מרכולתו". אמרו הבכירים בועדת הרבנים למען קדושת השבת. לדבריהם, "הנהלת 'פניציה' נואלה להחרים את הלקוחות שומרי השבת שלה ולהרחיק אותם ממנה".

בוועדה מוסיפים כי "ישבנו מספר פעמים עם ההנהלה והסברנו להם שאנחנו תומכים בהם, רק מבקשים שיבואו לקראת הלקוחות שהם המגזר החרדי. גם הבאנו מומחי טכנולוגיה בעלי שם, שהגישו הצעות מעשיות למניעת חילול שבת. אך הנהלת החברה התייחסה באי-כבוד לדרישה שלא לחלל שבת. אנחנו מבקשים רק שישמרו על הערכים שלנו ולא יבזו אותם. ציבור שומרי השבת לא יכול לקדש על היין בשבת, בבקבוק שדבק בו הכתם של חילול שבת".

עוד אמרו: "אנחנו מתנגדים לרכישה של בקבוקים מחו"ל, ונעשה הכול להגן על המפעל. אנחנו לא דורשים שום בקשות מיוחדות, רק שלא יפגעו בשבת הקדושה. חברי הכנסת החרדים היו הראשונים לעזור למפעל ועכשיו ההנהלה נותנת לנו סטירה וממשיכה להפעיל את המפעל בשבת, וזועקת את זעקת הקוזק הנגזל, כביכול המגזר החרדי מוביל לפיטורי עובדים. בשעה שההפך הוא הנכון וההנהלה בהתנהלותה העקשנית, נושאת על גבה את כל האחריות למשבר שהיא יצרה".

לדבריהם ניתן בישיבה אחת לפתור את המשבר ולהביא לכך שהציבור החרדי יעדיף את הבקבוקים שמיוצרים במפעל, בארץ שמעסיק מאות עובדים מישראל, על פני רכישת תוצרת חו"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר