הערכות ביטחונית

חשש: הג'יהאד האסלאמי ישגר טילים למרכז הארץ

אחרי שיגור הרקטה אתמול - שנחתה בים אשדוד, מאשימים בצה"ל את בהאא' אבו אל-עטא, המתנגד להסכם ההסדרה של חמאס עם ישראל, בניסיון להסלים את המצב הביטחוני (בארץ)

(צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)

הערכות ביטחונית: צה"ל פרס היום (שלישי) מספר סוללות של מערכת ההגנה האווירית "כיפת ברזל" במקומות שונים ברחבי הארץ, מחשש לירי טילים מרצועת עזה.

החשש הוא כי הג'יהאד האסלאמי, ארגון הטרור העזתי הממושמע להוראות המתקבלות מאיראן, ינסה לחבל באירועי יום העצמאות, יום הזיכרון ובתחרות הזמר האירופאית, הארוויזיון, שייערך השנה בישראל.

בצה"ל החליטו להפנות אצבע מאשימה כלפי הג'יהאד האסלאמי, כחלק מהאמירה כי בישראל עוקבים אחרי פעולותיהם וכוונותיהם ידועות.

בארגון הטרור החמאס, השולט ברצועת עזה, הסכימו להסכם ההסדרה מול ישראל, לשקט ונצירת אש בתמורה לשורת מחוות והקלות ישראליות.

אך בג'יהאד האסלאמי, בהנחיה איראנית, מסרבים לתנאי ההסדרה ובצה"ל האשימו אותם הבוקר בירי הרקטה אמש, שנחתה בתוך הים, סמוך לחוף באשדוד.

בישראל הצביעו היום על מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי בצפון הרצועה, בהאא' אבו אל-עטא, כמי שאחראי לניסיונות ההסלמה האחרונות.

גם בחמאס סימנו אותו כגורם הבעייתי, והבהירו כי יעצרו באופן מיידי כל פעולה של אדם פרטי או קבוצה מאורגנת נגד ישראל.

דובר צה"ל רונן מנליס אמר היום, כי "בשבועות האחרונים אנחנו רואים שהג'יהאד האסלאמי עושה צעדים על מנת לדרדר את המצב ולפגוע בתהליכי ההסדרה. הוא מנסה לבצע פיגועים בחתימה נמוכה מבלי שיידעו שזה הוא בניסיון לדרדר את המצב הביטחוני ברצועת עזה".

"הם מבצעים פעולות ומסתירים אותן מחמאס. אנחנו בטוחים שמדובר בפעולות מכוונות. מפקד המרחב הצפוני שלהם, אבו אל עטא, מוביל את הפעולות האלה. הירי הוא מגזרת האחריות שלו. הוא לא פועל תחת הכוונה של ראש הארגון זיאד נאחלה מבחוץ. הוא לא נמצא ברצועה אבל גורר אותה לשם. אנחנו עוקבים אחרי הדברים וערוכים לתרחישים שונים".

"יש כאן ניסיון של הרבה מדינות בעולם לשפר את המצב ההומניטרי ברצועת עזה באמצעות תהליכים אזרחיים לשיפור המצב ברצועה. מנגד יש ניסיון של מנהיגי הג'יהאד האסלאמי לדרדר את המצב ולהרוס את הכל. העובדות בשטח הן שהארגון הזה לא סר למרותו של חמאס ועובדתית מבצע אתמול ירי למרות דירקטיבות ברורות מחמאס. החמאס אחראי על כל מה שקורה שם ואנחנו מצפים ממנו שיאכוף את האחריות שלו גם על הג'יהאד האסלאמי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר