"שימש כסוכן משטרתי"

בעקבות החשיפה: מינוי גיל מסינג לדובר צה"ל בסכנה

לאחר שנחשף כי דובר צה"ל המיועד גיל מסינג שימש כסוכן משטרתי סמוי בפרשית 'ישראל ביתנו', גוברות ההערכות כי ליברמן המיועד לתיק הביטחון ינסה לסכל את המינוי (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ליברמן ומסינג (צילום: סיגל נפתלי קסל, Tomer Neuberg/Flash90)

סערה בצה"ל: השבוע (שני) החליט הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, למנות את גיל מסינג לתפקיד דובר צה"ל. המינוי אושר על ידי ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו. אלא שדיווח ב'הארץ', לפיו מסינג שימש כסוכן משטרתי בפרשת השחיתות ב'ישראל ביתנו', יכולה לתקוע טריז במינויו ע"י מי שמייעד עצמו לתפקיד שר הביטחון - אביגדור ליברמן.

בעקבות הדיווח ב'הארץ, מתברר כי' בצה"ל לא היו מודעים לפרטים וייתכן מאד והמינוי יסוכל כאמור על ידי ליברמן ששואף לחזור לתיק הביטחון.

על פי הדיווח בעיתון, בינואר 2015 נפגש גיל מסינג בבית קפה בתל־אביב עם אחד מדמויות המפתח בפרשת השחיתות בישראל ביתנו, יועץ התקשורת רונן משה. מסינג, שהיה מקורב לעד המדינה אמנון ליברמן, שכיהן כיועץ התקשורת של השרים סטס מיסז'ניקוב ויאיר שמיר.

מתברר, כי מסינג דובב את משה במטרה להוציא ממנו הודאה שנתן שוחד לאישים בצמרת המפלגה ועודד אותו לתאם גירסאות עם ליברמן ובכך לשבש את מהלך החקירה.

משה נחשד אז במתן שוחד לעד המדינה ליברמן ולאחרים, אך לא זומן לחקירה. לכן, לא חשד שהפגישה עם הידיד הטוב מסינג, אז בכיר ב'שטראוס', הוקלטה. כמו כן, הוא לא חשב שזה מה שיסבך אותו בחקירה נגדו, ובסופו של דבר יוביל לכתב אישום.

כעת עם פרסום הדברים ,בצה"ל לא ממש מתלהבים מהמינוי החדש של הרמטכ"ל, זאת בנוסף לכך, שליברמן שייתכן וישוב למשרד הביטחון צפוי ע"פ הערכות של בכירים פוליטיים לסכל את המינוי בכל כוחו.

דובר צה"ל המיועד גיל מסינג החליט לא התייחס לדברים, ולא להגיב לנאמר.

מצה"ל נמסר בתגובה: "הרמטכ"ל לא הכיר את פרטי הפרסום. בעקבות הפרסום, העניין בורר מול הגורמים הרלוונטיים במערכת אכיפת החוק. מהבירור עלה כי מסינג מעולם לא היה חשוד בפרשה, וכי לא נפל כל רבב בהתנהלותו בהקשר זה".

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "בנסיבות העניין, שלא את כולן נוכל לפרט מטעמים שונים, לא היה מקום לחקור את מר מסינג כחשוד בעבירה כלשהי".

יצוין, כי גיל מסינג אמור להחליף בתפקידו את תת - אלוף רונן מנליס המכהן בתפקיד בשנתיים האחרונות, והמינוי יכנס לתוקף בחודשים הקרובים.

במהלך השנים, מאז שחרורו מצה"ל, היה יועץ התקשורת של השרה לשעבר ציפי לבני, הן בתקופה שהייתה שרת החוץ והן כאשר כיהנה כיו"ר האופוזיציה.

בתקופת שירותו בדובר צה"ל, היה מסינג דוברו של כוכבי, בעת ששירת באוגדת עזה, ובין היתר בתקופת חטיפתו של גלעד, שליט, ומאז נותר מקורב אל כוכבי, שמונה מאז לרמטכ"ל, וכעת מינה את מסינג לדובר צה"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר