מרכיבים קואליציה

הלחץ עזר? אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו נועדו

לאור הפרסום הבוקר כי בליכוד לוחצים על חברי 'כחול לבן' לערוק לשורות הקואליציה, בשעות האחרונות ליברמן הגיע לפגישה עם נתניהו בה סיכמו על המשך המו"מ ביניהם (בארץ)

נתניהו וליברמן. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בשעות האחרונות (רביעי) נערכה פגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר מפלגת 'ישראל ביתנו', ח"כ אביגדור ליברמן, כחלק מהמשא ומתן להרכבת הקואליציה.

במערכת הפוליטית מעריכים כי ליברמן נלחץ מהדיווח לפיו בליכוד מתכננים לייבא דמות כמו ח"כ עומר ינקלביץ' מ'כחול לבן', ובכך יצליחו להקים ממשלת-61 בלעדיו.

הפגישה בין שני הפוליטיקאים הוותיקים, התקיימה - כך נמסר - באווירה נינוחה וטובה, במהלכה דנו סביב גיבוש מדיניות ביטחון מוסכמת ושמירת הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה.

עוד נמסר כי נתניהו וליברמן סיימו את הפגישה באווירה חיובית, והנחו את צוותי המשא ומתן של שתי המפלגות להמשיך בדיוני המשא ומתן הקואליציוניים.

לפי הפרסום הבוקר של יובל קרני ב'ידיעות אחרונות', בימים האחרונים פועל נתן אשל, בכיר בצוות המו"מ של הליכוד ומקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כדי לנסות להביא לעריקתם של ח"כים מסיעת "כחול לבן" לשורות הליכוד והיעד החם היא הח"כית החרדית.

נתן אשל, כך לפי הדיווח, פנה לאחרונה לגורמים שונים בעולם החרדי, כדי לבדוק אפשרות להשפיע על ינקלביץ' במטרה להעבירה לליכוד, וגם ביקש לבדוק עבורו מיהי הדמות התורנית הקרובה לה שיכולה להשפיע על מהלך כזה.

אשל גם הבטיח תמורה מכובדת עבור העריקה - ראשות ועדה בכנסת, כשהמטרה בכך היא הקמת קואליציה צרה של 61 ח"כים לפחות, בלי אביגדור ליברמן ו"ישראל ביתנו".

ככל הנראה, אלו הסיבות שהביאו את ליברמן לחתור לפגישה מהירה עם ראש הממשלה, ולנסות להוריד את גובה הלהבות שייצר כנגד החרדים, כדי להביא למינויו כשר הביטחון הבא בממשלת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר