סקירה עולמית

ערב יום השואה: עליה מדאיגה באנטישמיות

פשעי השנאה: בשנת 2018 נרצחו 13 יהודים וחלה עליה משמעותית במספר התקריות האנטישמיות, החל מחילולי קברים ועד לאלימות - פיזית ומילולית - כלפי יהודים (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

דו"חות שפורסמו ערב יום השואה, מצביעים על כך שחלה עלייה משמעותית במספר האירועים האנטישמיים במהלך השנה החולפת, ביחס לשנים האחרונות.

מדוח אנטישמיות של אוניברסיטת תל אביב, מרכז קנטור והקונגרס היהודי האירופי עולה כי 387 אירועים נרשמו, לעומת 342 בשנה הקודמת.

כמו כן, מסקרים שנערכו עולה כי שיח האנטישמיות התחזק ועבר נורמליזציה, על רקע התגברות קריאות כגון "יהודים לגז" ו"מוות לציונים".

הארצות שבהן נרשם מספר תקריות אנטישמיות הגבוהה ביותר הן: ארצות הברית, עם למעלה ממאה מקרים, בריטניה עם 68 אירועים, בצרפת וגרמניה נרשמו 35 תקריות בכל אחת, בקנדה 20, בלגיה 19, הולנד 15, אוקראינה 12 ובארגנטינה אירעו 11 תקריות אנטישמיות.

בדוח מייחס מרכז קנטור את העלייה בתקריות האנטישמיות למספר גורמים. על פי סקרים שנערכו באירופה, למשל, מראים שבשנה הנוכחית גדל מספר בני הדור השלישי בעולם שמרגישים משוחררים מההתחייבות לדעת, לזכור ולאזכר חטאי עבר.

כמו כן משבר הדמוקרטיות והתגברות שאלות הזהות הלאומית בעולם, שנוצרה בעקבות ההגירה ההמונית מאפריקה. נוסף לכך, הדוח ציין את מפלגת הלייבור בבריטניה, שתומכיו משמיעים דעות ועלבונות אנטישמיים, כמו המשבר החברתי והכלכלי בצרפת ומחאת ה"אפודים הצהובים" אפשרו לחוגים אנטישמיים ואנרכיסטים להכתיב אלימות ולהשמיע סיסמאות בגנות יהודים.

הליגה נגד השמצה דיווחה אמש כי 1,879 תקריות התרחשו ב-2018, וכי הייתה זו מהשנים העמוסות בפשעי שנאה מאז החל הארגון לאסוף נתונים בשנות ה-70. בסך הכל, מספר התקריות האנטישמיות בארה"ב זינק ב-48% ב-2018 לעומת 2016, וב-99% לעומת 2015.

על פי הדו"ח של הארגון, אירוע הירי שהתרחש לפני כחצי שנה בפיטסבורג בו נהרגו 11 בני אדם, הוא המתקפה האנטישמית הקטלנית ביותר שאירעה בארצות הברית.

יצוין כי על פי דוח של משרד התפוצות, האנטישמיות באירופה מגיעה היום בעיקר מגורמי ימין קיצוני – לאומנים, נאצים ופשיסטים אחרים. הימין הקיצוני מתחזק בכל העולם, ושנאת היהודים נמצאת אצלו בעדיפות גבוה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר