"ישראל בפרדוקס"

נתניהו: "בניגוד לשואה, היום בעז"ה ננצח את כל אויבנו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג בנאומו ליום השואה את הפרדוקס הישראלי, תקף את הקריקטורה האנטישמית בעיתון הניו יורק טיימס, והתייחס לעצמתה של מדינת ישראל כיום • צפו בדבריו (חדשות)

נתניהו היום בנאומו ביד ושם (צילום: Noam Rivkin Fenton/Flash90, הסרטון באדיבות 'כאן 11')

ראש הממשלה ושר הביטחון נאם הערב (רביעי) בעצרת הפתיחה המרכזי לאירועי יום השואה ביד ושם בירושלים, במהלך נאומו הדגיש את העובדה כי מדינת ישראל חיה בפרודקס, מחד יש הערצה עצומה למדינת ישראל, ומאידך יש שנאה בלתי בלתי פוסקת כלפי מדינת ישראל - והיהודים.

בדבריו דיבר על כך "שישראל זוכה היום להערכה חסרת תקדים, אינני מגזים כשאני אומר לכם, להערצה חסרת תקדים - ממש באותן מדינות שאדמתן ספוגה בדמי אחינו ואחיותינו, ושבהן היינו אבק אדם. בגלות, חולשתנו התהומית הפקירה אותנו לגורלנו. במולדת, העוצמה שבנינו הופכת אותנו לכוח עולמי עולה. רבים מאוד רוצים בקרבתנו. ולכן בעומדי כאן, ליד בקעת הקהילות החרבות, אני נפעם כל פעם מחדש מנס התקומה".

"אך למרות זאת - התקומה אף פעם איננה סוף פסוק. אנו גאים בהישגים שהשגנו, אבל איננו מתעלמים מן הסכנות שאורבות לנו. אין סתירה בין שני הדברים. גם המעצמות הגדולות ביותר ערות לסכנות שמאיימות עליהן, והן נערכות להדוף אותן. אין כאן שאלה של הפחדה מלאכותית. המודעות לסכנה - היא תנאי לחיים".

בהמשך דבריו החל לדבר על הפרדוקס של מדינת ישראל: "ההערצה ברחבי העולם למדינת היהודים מלווה בחוגים מסוימים בהתגברות של שנאת יהודים. הימין הקיצוני, השמאל הקיצוני, והאיסלאם הקיצוני מסכימים רק על דבר אחד - על שנאת היהודים".

"שנאה זו באה לידי ביטוי בהתקפות נתעבות על מתפללים בבתי-כנסת - כפי שקרה לפני ימים אחדים בסן-דייגו וקודם לכן בפיטסבורג, בחילול בתי-קברות יהודיים, ובפרסום קריקטורות ומאמרים נוטפי-שנאה ליהודים ולישראל - אפילו בעיתונים שנחשבים מכובדים. לא מדובר בביקורת לגיטימית על ישראל, לא הייתי מתעכב על כך אם היה מדובר בזה, אלא בשטנה שיטתית, ארסית ושקרית - שמערערת ללא הפסק על הלגיטימיות של מדינת-הלאום היהודית, ושלה בלבד. זוהי צביעות בלתי נסבלת שאסור להשלים איתה".

בשלב הזה החל לדבר על "סכנת איראן": "לסכנה שנובעת משנאת היהודים במערב, מצטרפת סכנה גדולה יותר ממזרח. איראן משגרת לעברנו - השכם והערב - איומי השמדה. איננו מתעלמים מאיומים אלה, אבל איננו נרתעים מהם. היו שנים בהן נאבקנו לבדנו, מול העולם כולו, בהסכם הגרעין המסוכן עם איראן".

"ההתעקשות שלנו נשאה פרי. אנו מעריכים מאוד את העמדה הנחושה של הנשיא טראמפ, שפרש מהסכם הגרעין, הטיל סנקציות כבדות על איראן, ולפני ימים אחדים הכריז על משמרות המהפכה - כעל ארגון טרור. מול איראן, המדיניות שלנו ברורה: בשדה הצבאי - בלימה תקיפה של ניסיונות איראן להתבסס צבאית ליד גבולותינו. ובשדה המדיני - לחץ, לחץ, ועוד לחץ. מול איומי השמדה ישראל לא תושיט את צווארה לשחיטה. בניגוד למה שהיה בזמן השואה, אנו מסוגלים ונחושים להגן על עצמנו בכוחות עצמנו. צה"ל חזק, מן הצבאות החזקים בעולם, והוא יכול לאויבינו".

נתניהו חידד במהלך נאומו את כוחנו: "בניגוד למה שהיה בשואה, אנו מגבשים בריתות נגד משטר עריצות שמאיים עלינו, על מדינות רבות באזורנו, על נתיבי השיט הבינלאומיים ועל שלום העולם כולו. למבקשי נפשנו, אני אומר דווקא במקום הזה: חזרנו לבמת ההיסטוריה. חזרנו לקדמת הבמה. ניצחנו את צוררינו בעבר, ובעזרת השם ננצח גם אתכם".

הוא סיים בנימה מרגשת, כשדיבר על אביו: "קיבלתי מידיך, אבא, את צו השליחות. קיבלנו כולנו מאבותינו ומאבות הציונות אותו צו שליחות. והצו הזה מסתכם בשלוש מילים: לעולם לא עוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר