בד"ה

נפטר מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס

מבקר המדינה לשעבר מיכה לינדשטראוס, שכיהן בעבר גם כנשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, נפטר. בתקופתו כמבקר, פירסם 42 דו"חות מיוחדים, בהם על אסון הכרמל (חדשות)

לינדנשטראוס (צילום: פלאש 90)

מבקר המדינה לשעבר השופט מיכה לינדנשטראוס נפטר היום (חמישי) כשהוא בן 82. הוא כיהן בתפקיד מבקר המדינה בשנים 2012-2005. ובין השנים 2005-1999 עמד בנשיאות בית המשפט המחוזי בחיפה.

לינדנשטראוס נולד בגרמניה שבברלין לפני תחילת המלחמה - בשנת 1937, כשהיה פעוט כבן שנתיים, הצליחו הוא ומשפחתו לחמוק מגרמניה ולעלות לישראל, כשהם מתיישבים בדירת חדר בתל אביב.

בהמשך עברה משפחתה לחיפה, שם גם רכש את חוק לימודיו, את לימודי המשפטים עשה באוניברסיטה העברית בירושלים, ואף שימש שם במשך השנים כיו"ר ארגון הסטודנטים בהסתדרות, וכדובר מועצת פועלי ירושלים, והיה מיוזמי צעדת ירושלים ביום העצמאות.

את תפקידו הציבורי הראשון, החל בלשכתו של השר שמעון פרס, כשהיה על תקן יועץ במשרדו. בשנת 1972 נבחר לראשונה לכהונת שופט לענייני תעבורה, לאחר מכן היה שופט מחוזי עד שבשנת 1999 התמנ כאמור, לנשיא בית המשפט המחוזי בחיפה.

במאי 2015, החליף לינדנשטראוס המנוח את אליעזר גולדברג בתפקיד מבקר המדינה, תפקיד אותו החזיק במשך כ-7 שנים עד 2012.

בתפקידו כמבקר הוא היה אקטיבי ויזם חקירות ביניים של מבקר המדינה, מה שעורר ביקורת על כך שהוא חורג מתפקידו ומחליף את המשטרה. היה מבין הגורמים הבולטים בסיכול מינויו של יואב גלנט לרמטכ"ל.

מיכה לינדשטראוס הותיר אחריו אישה ושלוש בנות, בתו אילונה לינדנשטראוס-אריאלי המשיכה בדרכו, והיא משמשת כשופטת.

הלוויה תיערך מחר (שישי) בשעה 12:30 בבית העלמין שדה יהושע בחיפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר