זיכרון השואה

חבר המועצת: "השואה, בעוונותינו, בגלל ההשכלה בברלין"

הגאון רבי יצחק זילברשטיין אומר בהתייחס לזיכרון השואה כי "חשוב לעסוק בנושא השואה", ומספר על השיחה האחרונה עם האדמו"ר מקאליב ממנו שמע אמירה מצמררת: "אני בדרך לשמים" (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: אריאל הלפר)

מגזין 'בקהילה' מפרסם הבוקר (חמישי), שיחה מיוחדת שקיים העורך הראשי שלמה קוק עם חבר מועצת גדולי התורה ורב שכונת רמת אלחנן הגאון רבי יצחק זילברשטיין, במהלכה אמר הרב כי השואה אירעה בשל ההשכלה בברלין.

השיחה נערכה בצל הסתלקותו של האדמו"ר מקאליב זצ"ל, כאשר הגר"י זילברשטיין מספר על הידידות האמיצה במסגרת מפעל 'בר בי רב', בו הרב והאדמו"ר הפיצו תורה במשך 40 שנה לכל שדרות הציבור בכל רחבי הארץ, מול שוטרים, רופאים ועמך בית ישראל מצפון ועד דרום, כולל במפעלים ביטחוניים מסווגים.

במהלך השיחה, שנערכה ערב יום השואה, נשאל הגר"י על זיכרון השואה בציבור החרדי בימינו, 70 שנה לאחר המלחמה. "חשוב לעסוק בנושא השואה", מצוטט הרב זילברשטיין.

"אנחנו משתדלים להגיד שיעורים בהלכה בנושאי השואה, משתי סיבות: ראשית, לזכור את אשר עשה לך עמלק. שנית, לדעת שכל מה שהיה זה בעוונותינו, כדי שנחזור בתשובה. בברלין היתה ההשכלה, והקב"ה השיב לנו מנה אחת אפיים, ושנדע לדורות... משתדלים מאד מאד ללמוד וללמד את זה".

בראיון סיפר עוד הגר"י כי חמישה ימים קודם ההסתלקות, קיים ביקור חולים במעונו של כ"ק האדמו"ר מקאליב זצוק"ל בירושלים ושמע ממנו אמירה מצמררת: "אני בדרך לשמים".

איך הרב הגיב למשמע הדברים?

"הוא סירב לאכול ואמר: 'קוראים לי מלמעלה'. אמרתי לו: 'רבי רבי, קוראים לך מלמעלה? אנחנו נקרא לך מלמטה. אתה לא רוצה לאכול? דע לך, אני לא אדם פרטי, אני מדבר בשם האומה היהודית, אתה מגן עלינו, ואני רוצה שתאכל...' בשעת מעשה הוא לא הגיב, הוא היה קצת רדום, אבל אחרי שיצאתי עדכנו אותי שהוא ביקש שיתנו לו משהו לאכול".

"היתה לו עוצמה מופלאה, הרבי היה עשוי מברזל", אמר הגר"י זילברשטיין. "בכל מקום שהוא הלך, לא נמצא אדם שיוכל לסרב לו. לאדמו"ר מקאליב היתה תעוזה, עקשנות! הוא לא ידע לקבל את המילה 'לא!'. אי אפשר היה לעמוד כנגדו. מה הסוד? הצוואה שלו – להפיץ שמע ישראל לאלפי יהודים – והוא קיים אותה במלואה. זה לימוד לכולנו. לא להתייאש בדרך אל המטרה החשובה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר