בעקבת "טענות" על העיתון

הגר"ג אדלשטיין במכתב גיבוי: "'יתד' מתייעצים איתי קבוע"

'יתד נאמן' מפרסם בעמודו הראשי "מכתב גיבוי" להנהלה שקיבלו מראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין - שמבהיר כי הם מתייעצים איתו קבוע, אך מהמכתב נעדרת חתימתו של הגר"ח קנייבסקי (חדשות)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
מרן הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

​שבע שנים אחרי המהפך הדרמטי שיזם מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל ביומון הליטאי 'יתד נאמן', בסיועו של הנגיד שמעון גליק, הבוקר (שישי) מפרסם העיתון מכתב גיבוי להתנהלות העיתון מראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, אך ללא חתימתו של מרן הגר"ח קנייבסקי.

כזכור, בחודש סיון תשע"ב, התכנסה העמותה שניהלה את 'יתד', ואישרה את מינוי הנגיד שמעון גליק מארה"ב, מקורבו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, ליו"ר הדירקטוריון של העיתון. מי שמונה מטעם הגראי"ל שטיינמן זצ"ל להוביל את ה"מהפך" בהנהלת העיתון, שנשלט עד אז על ידי נתי גרוסמן ויעקב לבין - כיום מ'הפלג הירושלמי', היה ראש עיריית בני ברק לשעבר הרב מרדכי קרליץ, שפעל בשליחותו גם בנושא עמותת החינוך העצמאי.

אם היה מי שסבר שאחרי פטירתו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, מקורביו אותם מינה להיות אמונים על העיתון - יאבדו את שליטתם בעיתון המזוהה עם 'דגל התורה', הרי שלעת עתה, הוא התבדה, עם פרסום חילופי המכתבים בין גליק לגר"ג אדלשטיין, בעמוד הראשון של העיתון. מתברר כי למרות פטירת מרן הרב שטיינמן זצ"ל, האנשים אותם מינה, הם אלו שעדיין מכתיבים את הקו בעיתון.

המדובר, במכתב ששלח הנגיד גליק אל ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, ובו הוא חושף לראשונה כי ישנן טענות נגד הנהלת העיתון (כיום המנכ"ל הוא זליג אורלנסקי והעורך הראשי הוא ישראל פרידמן. ח"ש). הגר"ג מבהיר כי כל המתרחש בעיתון נעשה על דעתו וגליק מצדו מבהיר כי הגר"ג הוא הסמכות הרוחנית של העיתון.

מכתבו של גליק נשלח בימים האחרונים, בכ"ד ניסן תשע"ט, וממנו עולה כי העורך ישראל פרידמן מתייעץ, לדבריו, "באופן קבוע", עם הגר"ג אדלשטיין.

"מעכת"ר מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א, אבקש את סליחת מעכת"ר על שאני מטריחו, אולם חושבני שזו חובתי וזה צורך השעה", כותב גליק בפתח המכתב, "בחודש סיון תשע"ב נתבקשתי ע"י רשכבה"ג מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל (בכתב ובע"פ) להיכנס לעוביה של קורה בכל הקשור לנדרש לתקן בעיתון 'יתד נאמן' ואכמ"ל בצורך הגדול דאז ובמיוחד בכל הקשור לעמידה על המשמר שהעיתון יהיה תמיד בכפיפות ישירה ואמתית לגדולי ישראל ועל כן לקחתי על עצמי משימה קדושה זו אשר הביאה לכך שאהיה יושב ראש ההנהלה של העיתון (על כל המשתמע מכך) ונתתי מהוני ואוני בשביל מטרה זו ולא אאריך בפרטים".

גליק מוסיף וכותב כי "מאז ועד עתה לא התערבתי אף פעם בתכנים של העיתון, רק וידאתי שכל המערכת תהיה כפופה להרה"ג נתן זוכובסקי שליט"א יו"ר הועדה הרוחנית של העיתון היות וידעתי שמרן הגראי"ל זצוק"ל סומך על דעתו וכח המשלח זצוק"ל עמדה לנו שלא יצאה תקלה תחת ידי העיתון בס"ד.

"בשיחותי ובמגעי השוטפים ידוע לי מקרוב כי כך גם היום, כל דבר בעיתון נעשה בהסכמתו ובהוראתו הישירה של הגר"נ זוכובסקי שליט"א, בכל נושא או שאלה מביאים בפניו, הן בדברים המתפרסמים, הן בצורת הפרסום, והן באלו שאינם, והדבר הקשה מובא להכרעתו של מרן שליט"א.

"כמו"כ העורך הראשי (הר' י.פ.) (ישראל פרידמן. ח"ש) אומר שמתייעץ עם מרן רה"י באופן קבוע".

"למרות הנ"ל", כותב גליק, "אני מרגיש חובה לפנות למעכת"ר מרן שליט"א היות ובתקופה האחרונה מגיעות אלי​​ פניות שלטענתם גדולי ישראל אינם מעורבים דיים בנעשה בעיתון.

"ברצוני לשאול את דעתו של מרן שליט"א האם הנהלת העיתון ועורכיו כפופים גם היום לגדולי ישראל כפי שהיה, דאל"כ אני מרגיש שאיני מקיים את שליחותי, ומנגד, באם יש דבר הצריך תיקון או שינוי, הרי שנעשה כפי שיורנו מרן שליט"א, ובאם דעת מרן שליט"א נוחה מהמצב הקיים, האם אפשר לפרסם דעתו זו על מנת שכל יראי ד' המנויים והקוראים של העיתון ידעו כי העיתון פועל ומתנהל עפ"י דעת חכמים".

ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין השיב בכתב ידו: "לכבוד ידידי הנעלה רב הפעלים הרב ר' שמעון גליק שליט"א, שלום רב וברכה.

"כתשובה על מכתבו דלעיל הנני להשיבו כי מערכת העתון של "יתד נאמן" היא בפיקוחו של הגר"נ זוכובסקי שליט"א, וגם אתי הם מתייעצים באופן קבוע, ולכן אין צורך בשום שנוי בניהול העיתון.

"אם יש למישהו ביקורת על העתון אפשר לפנות להגר"נ זוכובסקי שליט"א והרב ר' מרדכי קרליץ שליט"א שיבררו את הדברים. י. גרשון אדלשטיין".

כאמור, מדובר במכתב גיבוי מצדו של הגר"ג אדלשטיין למערכת 'יתד נאמן', כאשר מנגד בולטת - לעת עתה - היעדרות הגיבוי של הגר"ח קנייבסקי. התגובה שתגיע, אם תגיע, למכתב הבוקר, תלמד עד לאן יגיעו אי ההסכמות בין החצרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר