לייקווד

כתובת בסמוך לישיבה: 'נהרוג את החסידים'

דאגה: האנטישמיות כלפי הריכוזים החרדיים המתפתחים בארה"ב מרימה ראש, בחסותם של ארגונים גזעניים המסיתים כנגד האוכלוסייה החסידית והחרדית בניו ג'רזי (חדשות, חרדים)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
ההיכל המרכזי של ישיבת לייקווד (צילום: א בליק)

אנטישמיות בניו ג'רזי: בסמוך לישיבת 'בית מדרש גבוה' המפורסמת שביישוב החרדי לייקווד, התגלתה כתובת אנטישמית המסיתה נגד האוכלוסיה החרדית באזור.

מדובר בסממן נוסף ומדאיג של אנטישמיות כלפי הריכוזים החרדיים המתפתחים בארצות הברית, בעיקר במדינות ניו יורק וניו ג'רזי שבהם ניתן להשיג דיור קרוב למרכזים החרדיים ובמחירים זולים יחסית.

מגמה זו של אנטישמיות מרימה ראש, בעיקר בחסותם של ארגונים גזעניים ולעיתים ניאו-נאציים המסיתים כנגד האוכלוסייה החסידית והחרדית בניו ג'רזי.

כעת התגלתה, כאמור בסמוך לישיבה שבה לומדים כששת אלפים בחורים, הכתובת הבאה: "בריק תרצח את החסידים". בריק הוא שמה של עיירה סמוכה, שאין נדיר לראות בה משפחות חרדיות שבאות לפארק המקומי ולמטרות נוספות. גם בחול המועד האחרון נצפו שם משפחות חרדיות וחסידיות רבות, מה שהעלה את חמתם של תושבים וארגונים גזעניים.

הכתובת התגלתה כשהיא משורבטת בכתב יד על מדבקה שהודבקה על עמוד חשמל. מי ששם לב אליה וקילף אותה מיד הוא אברך לייקוודי שעשה את דרכו לתפילת ליל שבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר