צפו בדבריו

אביו של ינאי הי"ד: "הוא היה עושה זאת שוב"

היום התקיים דיון בטיעונים לעונש של אחד המחבלים שביצעו את הפיגוע בו נרצח ינאי ויסמן הי"ד. אביו העיד, וביקש מהשופטים להטיל על המחבל את העונש המירבי (אקטואליה)

דוד הכהן | כיכר השבת |
דבריו של האב השכול (צילום: חוננו)

היום (ראשון) התקיים טיעון דיונים לעונש במשפטו של אחד המחבלים שביצעו את הפיגוע בסניף רמי לוי בשער בנימין לפני כשלוש שנים, בו נרצח ינאי ויסמן ונפצע אברהם טל.

במהלך הדיון, שהתקיים בבית המשפט הצבאי במחנה עופר, העיד אביו של ינאי וביקש מהשופטים להטיל על המחבל את העונש המרבי האפשרי. גם פצוע הפיגוע אברהם טל העיד במשפט.

בעדותו תיאר האב את ינאי כמי שבחר תמיד בטוב, חי חיים ערכיים ומעולם לא החמיץ הזדמנות לעזור לזולת. "מצד אחד יש את הצער העמוק והבלתי נסבל שלנו, ההורים, אשתו, אחיו, כל המשפחה, אבל מעבר לזה חשוב להדגיש שהירצחו – הוא הפסד עצום לחברה כולה".

האב הזכיר: "ינאי זכה לצל"ש על מה שעשה באותו יום ברמי לוי. לא הרבה זמן אחרי, מישהו האיר את עיני שצל"שים ניתנים במקום של כשל. החבורה הזו, והמחבל הנוכחי שהיה המבוגר מבניהם, מצוידת בשלושה סכינים עברו מחסום אחד משטח A כדי להגיע למתחם שער בנימין, עברו את עמדת הבידוק בכניסה למתחם, ועברו את הבידוק בכניסה למרכול עצמו".

ינאי הי"ד (צילום: מתוך פייסבוק)

עוד הדגיש האב, כי "הנאשם בשותפותו המלאה בפיגוע סייע לשניים האחרים לעבור את הבידוק, להיכנס לסופר ולבצע את הפיגוע. כמבוגר שבחבורה הוא צריך לשאת באחריות מיוחדת עבור הרצח, שתתבטא בהחמרה בעונש".

"חבורת הרצח התחברו לעשות דבר אחד – להרוג יהודים. זה מופיע בעדות שלהם. לא ציונים, אלא יהודים. ידעו היטב שברצח הזה לא ינצחו את המלחמה, לא יהיה הישג גדול לעם שלהם. כל המטרה להרוג, להכאיב לנו, אולי להרוויח פרסים להם ולמשפחתם".

האב פנה לשופטים והזכיר את דברי רבי אלעזר, כי "'כל שנעשה רחמן על אכזרים, לבסוף נעשה אכזר על רחמנים'. מוכנים שזה יאמר גם לגביכם? כל הקלה בעונש של זה וחבריו משמעותה להתאכזר בילדה קטנה בת שלוש וחצי, שכבר לא זוכרת את אביה. באשתו הצעירה של ינאי, באשתי, באחיו ובכל משפחתו וחבריו".

האב סיים בבקשה: "אני רואה את העיניים הטובות של ינאי.. בשנייה אחת היה עושה אותו דבר שוב, הרי שם מופיעה המהות שלו, מוכן להקריב עצמו בכל רגע למען מישהו, למעננו. אבל עיניו שואלות אותנו היום, איך נעמוד בשבילו, בשביל אחרים כמוהו, בשביל החברה שלנו והמדינה שלנו, ומול אלוקים, אם לא נעשה את המעט שאפשר וניתן את העונש המרבי עבור הרוצח הזה".

במשפט העיד גם אברהם טל, אשר נפצע באותו הפיגוע. הוא תיאר את הפיגוע ואת תושייתו של רס"ר במילואים יוני ביטון אשר חשד במחבל והוציאו עם מאבטח נוסף מחוץ לחנות. רגע לאחר מכן "חבריו (של המחבל) התחילו לדקור אותי ואת ינאי ז"ל. יוני נכנס חזרה והדבר הראשון שראה זה אותי מדמם על הרצפה.. הוא עשה לי חסם עורקים והחזיק לי את הצוואר עד שהגענו לבית החולים, ולפי הרופאים הציל את חיי".

גם טל ביקש מהשופטים לגזור עונש חמור על המחבל. "אבקש מבית המשפט לתת למחבל מינימום עונש מאסר עולם, למרות שתודה לאל כוונתו לרצוח יהודים סוכלה. אוסיף בנימה אישית, אנחנו יומיים לפני יום הזיכרון.. המעמדים האלה מאוד קשים, בפרט בתקופה הזאת. אבקש שוב מבית המשפט לעשות את השיקולים, אנחנו סומכים על בית המשפט, ולתת את העונש המרבי".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את משפחת ויסמן מסר: "אנחנו מדברים פה על מלחמה בטרור, כל מי ששותף לטרור חייב להיענש באופן המרבי. מבחינתנו עונש מוות, אבל אם לא אז לפחות מאסר עולם, גם במקרה הזה בו המחבל היה חלק מהפיגוע ועזר למחבלים להיכנס תוך סניף רמי לוי. אותו ב"ה הצליחו להוציא רגע לפני הפיגוע, אבל הוא חלק מהפיגוע והוא מואשם ברצח, ואנחנו מצפים שיינתן לו מאסר עולם ויותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר