בצה"ל בטוחים

"חמאס יודע את ההשלכות של שיגור כעת לתל אביב"

דובר צה"ל הסביר מה עמד מאחורי החיסול של בכיר חמאס - "דמות שמקושרת לשני הארגונים ושההשפעה שלה תהיה גם טקטית" - והעריך כי חמאס לא יעז לירות טילים לתל אביב (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
חיסול הבכיר (צילום: דובר צה"ל. תמונה ראשית, תל אביב: שאטרסטוק)

דובר צה"ל רונן מנליס, העניק בשיחה שקיים עם הכתבים הצבאיים הצצה אל מאחורי הקלעים של חיסול אחמד חודרי, האחראי על העברת הכספים מאיראן לארגוני הטרור בעזה.

לדבריו, השב"כ אסף במשך תקופה ארוכה מודיעין והסיכול הזה, שאושר על ידי הדרג המדיני, בוצע על ידי חיל האוויר יחד עם השב"כ, ולמעשה מדובר בפגיעה משמעותית בציר העברת הכסף מחוץ הרצועה לתוכה ולארגוני הטרור.

ומדוע תקפו דווקא אותו? לדברי דובר צה"ל, "הרעיון בסיכול היה לחפש דמות שמקושרת לשני הארגונים ושההשפעה שלה תהיה גם טקטית".

הוא הסביר כי יש כמה סוגי יעדים. הראשון הוא סיכול חוליות שמבצעות פח"ע (פעילות חבלנית עוינת), משפחה שנייה זה סיכולים ממוקדים, משפחה שלישית זה תשתיות טרור, משפחה רביעית זה מחסני אמל"ח עם אמל"ח ייחודי והמשפחה החמישית היא מטרות עוצם.

רונן מנליס. צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

אחרי שעדכן על הערכות צה"ל, הכוללת את הורדת גולני לדרום, אמר מנליס: "אנו ערוכים לימים נוספים של לחימה במאפיינים האלה".

בהתייחסות לאיומי חמאס לירות לעבר מרכז הארץ אמר דו"צ כי "חמאס יודע שתל אביב לכל הפחות נמצאת כעת במוקד עניין עולמי, ויודע את ההשלכות של שיגור רקטה לשטח אזרחי כזה".

על פי נתוני צה"ל, מרצועת עזה נורו למעלה משש מאות טילים ורקטות, מתוכם, למעלה מחמש מאות חצו את הגדר לעבר ישראל. מערכת כיפת ברזל ביצעה 150 יירוטים, ויש לפחות 35 נפילות בשטחים בנויים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר