בגלל התקציב

טבריה: רון קובי קיבל אזהרה ממשרד הפנים

משרד הפנים שיגר מכתב לראש עיריית טבריה רון קובי, בו הם מציבים לו תאריך יעד להעברת תקציב העירייה לשנת 2019, אחרת יש אפשרות שיוחלט לסיים את תפקידו (חדשות, בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
רון קובי (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

כחצי שנה חלפה מאז כניסתו של ראש עיריית טבריה, רון קובי, לתפקידו ועדיין לא הוקמה קואליציה בעירייה מה שגרם לכך שראש העיר וסיעתו הם מיעוט במועצת העיר ועל כן אינו מצליח להעביר תקציב לשנת 2019.

אתמול (ראשון) קיבל רון קובי מכתב ממשרד הפנים, בו מבהירים במשרד כי במידה ולא יועבר תקציב העירייה עד תאריך 30.6.2019 יתכן והמשרד יפעל לסיים את כהונתו.

במכתב שהתקבל בלשכת ראש העיר נכתב: "נכון להיום טרם אושר תקציב ברשות ובאם לא יואשר עד ליום 30.6.2019 הרי שהמשרד יאלץ לפעול על פי הוראות סעיף 206 לפקודת העיריות, אני פונה אליך לעשות כל מאמץ לאישור התקציב בכדי שלא נאלץ לנקוט בהליכים הקבועים בחוק (האפשרות כי יוחלט לסיים את כהונת חברי המועצה או/ראש הרשות) יובהר כי אין בכוונת המשרד לאשר הארכת מועד לאישור תקציב הרשות המקומית מעבר לתאריך הנ"ל".

בהמשך מזהירים במשרד הפנים כי "ככל שלא בידי מועצת הרשות לאשר תקציב עד לתום המועד הנ"ל, ראש הרשות רשאי לפנות לח"מ לבקשה לקבלת ארכה וזאת עד ליום 23.6.2019 במסגרת הבקשה יש לפרט את הסיבות לאי אישור התקציב במועצה, אולם יודגש ויובהר כי ארכה תינתן רק במקרים חריגים מאוד ולאור טיעונים כבדי משקל בלבד, וזאת משום שהיה מספיק זמן מתחילת השנה לאשר את התקציב", על המכתב חתום בועז יוסף ממונה מחוז צפון במשרד הפנים.

גורם בעיריית טבריה אומר ל'כיכר השבת' כי לאור המכתב הזה "רון קובי יאלץ לעשות מאמץ אמיתי להביא לכינון קואליציה, האפשרות היחידה שלו להישאר ראש העיר היא להוכיח למשרד הפנים שהוא מצידו עושה כל שביכולתו להעביר תקציב, הם יבקשו הוכחות כיצד פעל לשכנע את חברי מועצת העיר. הוא לא יוכל להמשיך לצאת נגד כל חברי האופוזיציה בפומבי, המשרד יבקש ממנו הוכחות לכך שהבעיה היא בחברי המועצה ולא בו. אם הקו התקיף ימשך - רון קובי סיים את תפקידו בלשכת ראש העיר".

יצויין כי רק לפני כחודש יצא רון קובי בפייסבוק בשידור חי נגד בכירי משרד הפנים, המנכ"ל, מרדכי כהן ומנהל מחוז צפון בועז יוסף, כינה אותם חבורת אפסים ואמר: "נלחם פה חזק מאוד, לא אריה דרעי, ולא סבתא שלו, לא מרדכי כהן מנהל משאד הפנים ובטח לא בועז יוסף ילמדו אותנו איך לנהל עיר, או שאיימו עלינו או שיעשו עלינו פוזות, בועז אתה אכזבת את כל הטבריינים החברים שלך, תתבייש. חבורת אפסים במשרד הפנים, שמעת מה אמרתי לך בועז? כן אפסים מאופסים, אני יקח אתכם לבג"צ איך לפי החוק אתם תתנהגו לא אני. אתם תתנהגו לפי החוק, ולא תבואו לעשות פה שרירים על עיר שלמה". אתמול, כאמור, הוא קיבל מכתב מאותם בכירים.

רפאל טרבלסי חבר מועצת העיר מטעם 'הבית היהודי' הגיב בשיחה עם 'כיכר השבת' ואמר כי "השקרים של רון מתפוצצים זה אחר זה בעיניים של כולם על חשבון תושבי טבריה לצערי הרב. יש לנו כחברי מועצה אחריות ענקית לדאוג לאינטרס העירוני בלבד וכך עשינו ונמשיך לעשות ב"ה. טבריה חשובה יותר מתפקיד כזה או אחר אישי".

תגובתו של ראש עיריית טבריה רון קובי לא התקבלה עד לשעת פרסום הכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר