היועץ המשפטי לממשלה מתנגד לפסילת ברוך מרזל

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין נגד פסילת מועמדותו של מספר 4 ב'יחד' ברוך מרזל, זאת משום שהעותרים לא הגישו תשתית ראייתית נגדו, אך מתח ביקורת (בחירות 2015)

דודי סילבר | כיכר השבת |
(פלאש90)

בחירות 2015 היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, מתייצב לצידו של מספר 4 ברשימת יחד בראשות ח"כ אלי ישי - ברוך מרזל, וקובע כי אין עילה לפסול את מועמדותו לכנסת ה-20.

מפלגות ופעילי שמאל הגישו בקשה לוועדת הבחירות המרכזית לפסול את מרזל, וזאת בנימוק כי הוא שולל את קיומה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית ומסית לגזענות, וכן כי הוא פעל במשך השנים בתנועת כ"ך שנפסלה בעבר מלהתמודד לכנסת.

אך כאמור, היועץ המשפטי לממשלה סבור כי במסגרת הבקשה לא הונחה תשתית ראיתית מספקת להוכחה כי בדעותיו של מרזל ''יש כדי לשלול את מרכיביה הגרעיניים של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית או בכדי לעלות כדי הסתה לגזענות, באופן שיצדיק את מניעת התמודדותו בבחירות לכנסת. זאת מכיוון שהבקשה כוללת בעיקרה צילומים של קטעי עיתונות בלבד''.

יחד עם זאת מדגישים בלשכת היועץ המשפטי כי במדיה והייתה מוצגת מסגרת ראייתית מספקת להוכיח כי הוא אכן אמר את כל הציטוטים שיוחסו לו, הייתה מתעוררת שאלה כבדת משקל אם יש בהתבטאויותיו של כדי למלא אחר העילות הקבועות בחוק לשם פסילת מועמדתו.

על נימוק הגזענות כתב וינשטיין כי דבריו של מרזל הן ''קריאות המקוממות כל לב''. גם על דבריו של מרזל נגד יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט סלים ג'ובראן מתח וינשטיין ביקורת: ''היועץ המשפטי לממשלה מגנה בכל תוקף את דברים אלה של מר מרזל, והוא מביע צער שדברים מעין אלו נאמרים על ידי מי שמבקש להיות נבחר ונציג ציבור בכנסת ישראל'', נמסר מלשכתו.

אולם בשורה התחתונה קבע וינשטיין כי, ''לאור דברים אלה, בחינת הראיות בראי הפסיקה מטה את הכף כנגד פסילתו של מר מרזל''.

מוקדם יותר הבוקר הגיש מרזל את תגובתו לעתירות לפסול אותו לוועדת הבחירות המרכזית, באמצעות עו"ד איתמר בן גביר. לדבריו, הבקשה מבוססת על "גזרי עיתונים", והעותרים לא בדקו כלל אם הציטוטים מדוייקים. בן גביר מביא מספר דוגמאות לכך.

בנוסף, טען בן גביר כי גם אם אכן אמר מרזל את המיוחס לו "אין בהם כדי להקים עילה כלשהיא של גזענות, ודאי לא למנוע מאדם להתמודד לבחירות לכנסת ה 20''.

בהתייחסו לטענה כי מרזל קילל את חברי הכנסת מוחמד ברכה ודב חנין, וכן סירב ללחוץ את ידו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט סלים ג'ובראן, השיב בן גביר כי דווקא טענות אלו מכיחות שמרזל אינו גזען ואינו מבדיל בין יהודים לערבים, ''כל מי שנגד המדינה אני נגדו''.

בתוך כך ביש עתיד הודיעו שיתמכו בפסילתו של מרזל ושל חנין זועבי: "יש עתיד מאמינה בציונות, במדינת ישראל וביצירת גשר בין המגזרים בחברה הישראלית. אנחנו מתנגדים לקיצוניות מימין או משמאל, שכל מטרתה היא ללבות את השנאה והשיח האלים בכנסת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר