תוצאות האמת • מסתמן

הליכוד - 30; יהדות התורה - 6 • נתניהו: ארכיב ממשלה במהירות

מפילוח הנתונים המתקבלים בתוצאות האמת לאחר ספירת 99.9% מהקולות, מסתמן כי הליכוד עולה ל-30 מנדטים, על חשבון יהדות התורה שנחלשת ל-6 מנדטים בלבד • ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הבוקר: "אזרחי ישראל מצפים מאיתנו שנגבש במהרה הנהגה שתעבוד למענם בביטחון, בכלכלה ובחברה כפי שהתחייבנו - וכך אעשה" • משה כחלון: "אמרתי לנתניהו שנחכה לתוצאות האמת ונפתח במגעים" (בחירות 2015)

(מרים אלסטר - פלאש90)

בחירות 2015 • היום שאחרי: אחרי תוצאות האמת שהתקבלו מספירת מעל 99% מהקולות, ולפני קולות החיילים, המעניקים ניצחון מוחץ לראש הממשלה בנימין נתניהו והליכוד, כבר מתחילה להתגבש הקואליציה הבאה שתרכיב את הממשלה ה-34 של ישראל.

על פי הנתונים, הליכוד זוכה ב-30 מנדטים לעומת 24 מנדטים בלבד למחנה הציוני. אולם על פי פילוח מפורט יותר של הנתונים, מסתמן כי הליכוד קרוב ל-30 מנדטים. לעומת זאת, למרות שעל פי הנתונים יהדות התורה זוכה במנדט השביעי, בפילוח מדויק יתכן מאוד והיא תאבד אותו ותקבל רק 6.

נתניהו התייחס הבוקר (רביעי) לתוצאות, ובהודעה שפרסם נאמר: "המציאות לא מחכה לנו. המציאות לא לוקחת פסק זמן. אזרחי ישראל מצפים מאיתנו שנגבש במהרה הנהגה שתעבוד למענם בביטחון, בכלכלה ובחברה כפי שהתחייבנו - וכך אעשה".

הרצוג, שהפסיד את הבחירות, התקשר הבוקר לנתניהו ובירך אותו על נצחונו, "בירכתי אותו על הישגו", סיפר הרצוג בפתח ביתו. "איחלתי לו הצלחה".

"אבל שיהיה ברור לאזרחי ישראל - שום דבר לא השתנה. לכן אני וציפי לבני נמשיך להוביל את המחנה הציוני בכוח ובגאון כאלטרנטיבה בכל תחום ותחום. אנחנו נמשיך להיאבק למען חברה צודקת יותר, אנחנו נמשיך להיאבק למען אופק מדיני, נמשיך להיאבק למען הדמוקרטיה הישראלית, נמשיך להיאבק למען מדינה יהודית ודמוקרטית. לא נרפה בכל דרך, נשתף פעולה עם כל הגורמים הפוליטיים שיכולים ורוצים לשתף איתנו פעולה".

במקביל, יו"ר כולנו משה כחלון ממשיך לשמור על עמימות. לכתבים הוא אמר הבוקר: "אנחנו מאוד מאוד מרוצים מהתוצאה שלנו, זה היה ממש מאבק קשה. לגבי יתר התוצאות אין ספק שזו דרמה. אף אחד לא חזה את זה, אף אחד לא ציפה לזה. אני מניח שעד אחר הצהריים או מחר בבוקר יהיו תוצאות האמת, יש יותר מ-200 אלף קולות של חיילים ומצביעים אחרים שעדיין לא נספרו.

"נפתח במגעים ואנחנו נתבע ונדרוש פתרונות דיור לזוגות הצעירים, נישאר בדרכנו החברתית, בדאגה למעמד הביניים, דאגה לחלש ולקשיש. לשם זה הקמנו את כולנו, לא להמליך אדם כזה ולא להדיח אף אחד. ראש הממשלה שוחח איתי ואמר שהוא רציני בכוונותיו, ואני השבתי לו שנחכה לתוצאות האמת ונפתח במגעים".

מי שכבר זומן לקואליציה, הוא יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, שמקבל רק 8 מנדטים, אבל קיבל את הטלפון הראשון מנתניהו, שהצהיר כי הבית היהודי תהיה חלק בכיר בממשלת

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר