ההסתה הפסידה: ביש עתיד מאוכזבים

ביש עתיד גילו שההסתה נגד הציבור החרדי לא מביאה מנדטים, לאור תוצאות האמת המעניקות להם 11 מנדטים. "צפינו ליותר. יש אכזבה, היינו צריכים להיות פחות נחמדים" (בחירות 2015)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(גילי יערי - פלאש90)

תבוסת ההסתה: אחרי שהייתה להפתעת הבחירות לפני כשנתיים, בבחירות האלו ספגה 'יש עתיד' את התבוסה הגדולה מבין שאר המפלגות שהתמודדו לכנסת ה-20. על פי תוצאות האמת המפלגה קיבלה 11 מנדטים, שמונה מנדטים פחות מכוחה בכנסת היוצאת.

למרות שהיו"ר יאיר לפיד ניסה לשדר ניצחון במהלך נאומו בשעות הלילה, הפעילים חשו את ההפסד. מאחורי החיוכים הסתתרה אכזבה שהפכה במהרה לאווירת נכאים של ממש.

עם שחר הבינו במפלגה, כי פניהם לאופוזיציה, וזאת לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי בכוונתו להקים ממשלה במהירות עם שותפיו הטבעיים, הבית היהודי, כחלון, ליברמן והמפלגות החרדיות.

חברי הכנסת של המפלגה ניסו לספק הסברי ניחומים. ח"כ מאיר כהן אמר: "אחרי שהספידו, אני חושב שזו ההוכחה הטובה ביותר שנועדנו לרוץ למרחקים ארוכים. אנחנו לא מפלגת אווירה. אני רואה את עצמי יושב בכל מקום שבו אנחנו כמפלגה נקבל השפעה. אף אחד לא נולד להיות שר, אפשר לשבת גם באופוזיציה. נטיית הלב שלי - באנו ממקום פרגמטי. אנחנו לא רצים לא לאופוזיציה ולא לקואליציה. אני לא חושב שהאנשים שלנו רוצים לראות אותנו בממשלת ימין צרה. רוצים לראות אותנו איפה שנקבל החלטה".

ח"כ מיקי לוי הגיב: "ציפיתי ליותר, אבל יש עתיד נמצאת פה לשנים רבות, וביום מן הימים תהיה המפלגה שנותנת את הטון. אין לי שום בעיה להיות באופוזיציה, אנחנו נוכל להילחם גם משם אם צריך עם סכינים בשיניים וניצוצות בעיניים. המחנה הציוני ניהלו קמפיין נגדנו והוא היה לא תרבותי, אנחנו היינו מאוד ממלכתיים ואולי לא כך מנצחים קרבות. זה בטוח לא האופי שלי. קרבות מנצחים בהחזרת מלחמה, אבל זה היה הקו הממלכתי של המפלגה".

האיש שכמעט נכנס לכנסת, ח"כ כנראה לשעבר, אלעזר שטרן אמר כי "אני בכל מקרה בפנים, אם זה בסיעה או לא זה לא משנה. לא מצטער שעזבתי את התנועה. אני מאמין בדרך של יש עתיד".

"יש אכזבה מסוימת, כי בימים האחרונים הייתה מלאכת שאיבת מנדטים מיש עתיד של המחנה הציוני, שיכול להיות שיצאו הלוזרים בסופו של דבר, גם קצת של כחלון ששאב לנו מנדטים. יכול להיות שהיינו צריכים להיות פחות נחמדים עם כל הקמפיין הפוזיטיבי שלנו", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר