"מכרו את התכשיטים שלהן"

נכדי חיילי האס-אס תרמו מנורה לישראל לרגל חגיגות ה-71

לקראת יום העצמאות ה-71 למדינת ישראל הגיעה משלחת מגרמניה עם מנורה הדומה למה שהיה בבית המקדש עשויה זהב במשקל 120 קילו. לדבריהם המנורה "מתנת פיוס" (בארץ)

המנורה (צילום: באדיבות 'רב תקשורת')

דגם של מנורת בית המקדש המתנשאת לגובה של כמטר וחצי ושוקלת 120 קילו, הוענק למדינת ישראל ע"י הגרמנים כ"מתנת פיוס", לרגל חגיגות ה-71, לעצמאות ישראל, את המנורה תרמו אלפי גרמנים שחלקם מכרו לצורך התרומה את התכשיטים שלהם.

על בניית המנורה ששוויה נאמד בכחצי מיליון שקל, עמלו 11 צעירים מגרמנים שחלקם צאצאים של חיילי האס-אס הידועים לשימצה, הרעיון העומד מאחורי המנורה - שחזור מדוייק של מנורת המקדש המופיעה על שער טיטוס.

הקבוצה של ה-11 צעירים גרמנים החליטה הגיעה אתמול (שני) לירושלים מגרמניה כשהיא עוברת במסלול ההפוך מהמנורה שנגנבה ע"י טיטוס מבית המקדש, והיא נסעה מגרמניה דרך רומא לירושלים, עם העתק בגודל טבעי של מנורת בית המקדש.

כאמור, שלושה מ-11 היוזמים הם צאצאים למשפחות של חיילי אס-אס ורואים סמליות מיוחדת בדרך שעושה המנורה חזרה לישראל.

הפרויקט כולו מומן מתרומות של מאות ואלפי משפחות ויחידים מרחבי גרמניה שביקשו להצטרף לפרויקט בשל משמעות הפיוס ואהבת ישראל. במהלך התקופה נאספו מהציבור הגרמני כ- 120 אלף יורו (כחצי מיליון שקל). בין התורמים היו גם משפחות שתרמו את הזהב ומכרו תכשיטים כדי להצטרף לפרויקט הפיוס.

לוקה- אליאס הזל, יוזם הפרויקט מדגיש: כי" הפרויקט כולו הוא מחווה של רצון טוב וסימן לפיוס יחד עם כפרה, תוך הצגת סולידריות עם העיר ירושלים ומדינת ישראל ביום חגה ה- 71".

לדבריו "מנורת שבעת הקנים היא סמלה של מדינת ישראל וגם בשבילנו היא סמל המדבר בקול רם יותר ומשמעותי יותר מכל המילים. באנו להזדהות ולברך את מדינת ישראל והעם היהודי ולהעניק לעיר ירושלים בלב רחב ובהזדהות מלאה את התשורה הצנועה הזאת. אנו רוצים לאחל חג עצמאות שמח לכל עם ישראל".

יצויין, כי לוקה וחבריו החליטו לבנות את דגם המנורה בדיוק כפי שזו מתועדת בשער טיטוס ברומא.

על פי ההיסטוריון יוספוס פלביוס, שראה ותיאר את המסע האחרון של הפמוט, הובאה המנורה במצעד ניצחון מירושלים לרומא לאחר חורבן בית המקדש בירושלים בשנת 70 לספירה. ההיסטוריה של מצעד הניצחון הרומי מתועדת בקשת טיטוס, וזהו הרמז היחידי שמעיד על גורלה של המנורה וכלי המקדש שנבזזו על ידי הרומאים.

בתבליט מופיעים שבויים יהודים המובלים כפופים לרומא, כשהם נושאים את מנורת המקדש, את מזבח הזהב ואף כלי נגינה. בכך למעשה החלה תקופת גלות בת כאלפיים שנה.

עם קום המדינה החליטו ראשי המדינה הצעירה לאמץ את המנורה משער טיטוס כסמלה של המדינה.

צילום: באדיבות 'רב תקשורת'
צילום: באדיבות 'רב תקשורת'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר