"ערבות הדדית"

קטאר תעביר לרשות הפלסטינית כחצי מיליארד דולר

לאחר השקט ביממה האחרונה ברצועת עזה, קטאר החליטה להעביר לרצועה 480 מיליון דולר, כדי להביא לשיקום הרצועה בחינוך ובבריאות, ולשקם אותם מ"הכיבוש הישראלי" (חדשות)

נשיא קטאר (צילום: shutterstock)

הבוקר (שלישי) הודיע משרד החוץ של קטאר, כי אמיר קטאר - תמים בן חאמד החליט להעניק לפלסטינים סכום של 480 מיליון דולר, כסף שמיועד להשתקמותה של רצועת עזה, ולסיוע הומינטרי.

האמירות הקטארית, תקצה כ-300 מיליון דולר להלוואות ומענקים בשביל חינוך ובריאות, וה-180 מיליון דולר האחרים יועברו לפעולות של הצלה דחופה - תמיכה בתוכניות האו"ם בשירותי החשמל של עזה והגדה המערבית.

הקטארים טוענים כי העברת הכסף לאחיהם הפלסטינים, באה מתוך רגשי האחווה וההדדיות בין שני העמים: "הכסף יקל קצת על הסבל הרב שהפלסטינים עוברים מכוחות הכיבוש של ישראל, ותעזור במשברים עמם הרשות מתמודדת בשנים האחרונות" אמרו

כזכור, אתמול (שני) בבוקר הושג הסכם הפסקת אש הדדי בין ישראל לכלל ארגוני הטרור הפלסטיניים בעזה, לאחר סבב אלים במיוחד שלווה בלפחות - 700 רקטות שנורו לישראל וגבו את חייהם של 4 אנשים.

יו"ר 'איחוד מפלגות הימין' רפי פרץ תקף את האישור הישראלי להעברת הכספים ואמר: "הכסף שקטאר תעביר לרצועת עזה חייב להיות מותנה בהשבת הבנים. הניצול הציני של המצב ההומניטרי ברצועה לא יכול להימשך. חמאס חייב להבין שהחזקת הבנים היא נטל ולא נכס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר