"מנותק מהמציאות"

לפיד הסית, 'כיכר' בדק: כמה מקבל תלמיד ישיבה או אברך?

ח"כ יאיר לפיד הסית שוב נגד המגזר החרדי והפעם נקב במספר 7,800 ש"ח - סכום שלטענתו מקבל "תלמיד ישיבה שהשתמט מגיוס". גם בשקלול מלוא ההטבות - המספר רחוק מהמציאות (אקטואליה)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: Hadas Parush/Flash90)

"אנחנו נמצאים במצב שבו אם קוראים לך משה ואתה סבא בן 80 שנלחם בכל מלחמות ישראל ונפצע אתה תקבל 2,432 שקלים מהמדינה, אבל אם קוראים לך משה ואתה תלמיד ישיבה בן 19 שהשתמט מגיוס אתה תקבל קצבה של 7,800 שקלים מהמדינה".

על המשפט הזה, חתום ח"כ יאיר לפיד שאמר את הדברים הבוקר (שלישי) בראיון לכאן ב'. לפיד הוסיף: "החרדים שיכורי כח מ-16 מנדטים שזה הישג גדול ויפה, אבל זה עדיין לא אומר שהם יכולים ללכת לחגיגה".

אם לא די במשפטי הסתה אלו, הנה עוד אמירה מביכה של לפיד: "נתניהו מוכר את הגיוס לצה"ל כבר שנים כדי שליצמן ודרעי יוציאו אותו מהכלא".

בתגובה כתב ח"כ בצלאל סמוטריץ': "ערב יום הזיכרון, יאיר לפיד בוחר לשקר כדי להסית נגד הציבור החרדי ולומדי התורה ולסכסך ביננו. הוא אמר ברדיו שאברך מקבל 7,800 ש"ח לחודש!! שקר גס. מספר מדומיין ומנותק מהמציאות. כיהודים סבלנו מספיק מאלה שהעלילו עלינו עלילות שקשורות לכסף. יאיר, תתנצל!".

ח"כ מיכאל מלכיאלי מסר בתגובה: "יאיר, הסתה שלך כנגד המגזר החרדי, מגיעה לשיאים חדשים. לספר שאברך שיושב ולומד מקבל 7,800 לחודש, הינו שקר גס שנועד לתאר את החרדים כסחטנים- תפסיק עם זה ועשה טובה סע לחו"ל לטייל".

איך הגיע יאיר לפיד למספר של 7,800 ש"ח? פנינו לדוברו בבקשה לקבל את הנתונים עליהם התבסס - אך בינתיים הוא בחר שלא להגיב.

מתברר כי את התקצוב הגבוה ביותר, מקבל אברך כולל הלומד יום שלם, והסכום שהמדינה משלמת עליו, מסתכמת בכ770 ש"ח לחודש.

בחורי ישיבות ואברכים הלומדים רק חצי יום בכולל - יתוקצבו בסכומים נמוכים משמעותית.

היו שניסו להוסיף לרשימה גם את קצבאות הילדים וסכום הבטחת הכנסה, אך ראשית יש להדגיש כי מדובר בתקצוב לכלל האוכלוסייה ולא רק למגזר החרדי, אך גם אם נשלב את הסכום, עדיין לא נגיע למספר שנקב יאיר לפיד.

יש אופציה של סיוע כלכלי ללומד תורה, אך רק למי שיש לו לפחות שלושה ילדים, משתכר פחות מ-14,440 ש"ח ברוטו לשנה ואין ברשותו רכב. במקרה כזה, הוא זכאי לסיוע של 1,040 ש"ח לחודש ממשרד החינוך.

אך כאמור, גם אם נשלב את הסיוע ללומדי תורה, שמרבית האברכים אינם זכאים לו, עדיין לא התקרבנו לסכום אותו נקב יאיר לפיד.

כפי שכבר ציינו, פנייתנו לדוברו של לפיד על מנת להבין על מה התבסס - לא נענתה. אם יבחר להגיב, נפרסם את התייחסותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר