במשפחה זועמים

מח"ש: אין חשד נגד השוטר שירה למוות ביהודה

בהחלטתה קבעה המחלקה לחקירות שוטרים כי השוטר חש בסכנה בעת שירה ביהודה ביאדגה, שהסתובב עם סכין בידו. "המחלקה לחיפוי על שוטרים", זעם אחיו דוד בתגובה (בארץ)

(צילום: באדיבות המשפחה)

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה היום (שלישי) לבני משפחתו של יהודה ביאדגה כי החליטה לסגור את תיק החקירה נגד השוטר שירה בו למוות.

בהחלטה, שגובתה על ידי פרקליט המדינה נכתב כי "פעולתו נבעה מתחושה של סכנת חיים קרובה ומיידית, בנסיבות שבהן קמה הצדקה חוקית לשימוש בנשק".

"הוחלט להעביר מספר עניינים לבחינת הגורמים המוסמכים במשטרת ישראל, לרבות בחינת פרק הזמן שחלף עד להגעת כוחות המשטרה לזירה, ובחינת סוגיית טיפול שוטרי סיור במקרים של קריאה הנוגעת לאדם הלוקה בנפשו".

מחומר הראיות עולה כי ביום שישי, ה-18 בינואר, בשעת צהריים הוזעקה המשטרה לטפל באירוע, במסגרתו יצא ביאדגה ז"ל בן ה-24 מביתו בבת ים, כשהוא עטוף בטלית ובידו סכין. בני משפחתו פנו אל מכריהם בבקשה לקרוא למשטרה, כדי שיטפלו באירוע. בפניות אל המשטרה נאמר בין היתר, כי "הבחור משתולל עם סכין... אתם רוצים שהוא יפגע במישהו?" בפניה אחרת מתואר יהודה כשבידו "סכין מטבח ענקית, כמו חרב, בשלוף".

מן הראיות עלה, כי המשטרה הגיעה למקום, ואז, לאחר שיהודה ז"ל זוהה על ידי שוטר, שקרא לעברו לזרוק את הסכין, הוא החל להתקדם בריצה לעבר השוטר, כשידו האוחזת בסכין מונפת מעלה ומכוונת אל השוטר. בתגובה ביצע השוטר שתי יריות, מטווח קצר ביותר שכן לדבריו, חש סכנת חיים ברורה ומיידית.

עו"ד צחי לסרי, שמייצג את משפחת ביאדגה, האשים את חוקרי מח"ש כי הם מבצעים "טיוח ראיות". לדבריו, "במהלך הפגישה הבאתי הקלטה כדי שישמעו אם היה שיהוי בין היריות, הם סירבו להקשיב, העובדות לא מעניינות אותן". הוא הוסיף כי יגיש ערעור: "נגיע לבג"ץ, אנחנו לא יכולים להשלים עם זה שיש פה דם צבוע".

גם בני משפחתו הביעו זעם. אחיו דוד ביאדגה אמר בגל"צ: "מבחינתי מח"ש היא המחלקה לחיפוי על שוטרים. לא הופתעתי לשמוע שזו התוצאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר