ישראלי-פלסטיני

אלימות ועצורים בטקס הזיכרון האלטרנטיבי

טקס זיכרון ישראלי-פלסטיני שארגנו פעילי שמאל בפארק גני יהושע בתל אביב, הידרדר עד מהרה לאלימות, קריאות גנאי, יריקות ומעצרים • "אמירה ציבורית אמיצה" (חדשות, אקטואלי)

אילוסטרציה (צילום:Tomer Neuberg/Flash90)

שני בני אדם נעצרו הערב (שלישי) בפארק גני יהושע שבתל אביב, לאחר שעל פי החשד הפרו את הסדר הציבורי. בפארק נערך בשעות האחרונות טקס זיכרון.

הטקס, שמוכר כ'טקס זיכרון אלטרנטיבי' ומאורגן על ידי פעילי שמאל, מנציח מדי שנה ביום הזיכרון את השכול הישראלי והפלסטיני. בטקס משתתפים גם אלפי בני אדם ובני משפחות שכולות משני הצדדים.

אל מול הטקס, שנערך בסימן 'בגלל הגעגוע, בשביל התקווה', ניצבו פעילי ימין ומחו כנגדם.

לפי דיווח ב-Ynet, הפעילים קראו קריאות כמו "כמה פיגועים יהיו עוד, בגלל הערב הזה פה? כמה לגיטימציה לטרור אתם נותנים?". הם גם הניפו דגלי ישראל, ושלטים שעליהם נכתב: "אנחנו זוכרים את הנופלים, אתם מנציחים מחבלים".

חלק מן המפגינים אף קראו לעבר משתתפי הטקס "קאפו" ו"לכו לעזה". חלקם אף ניסו, כך על פי הדיווח, לשרוף דגל פלסטין - וירקו על משתתפים שחלפו על פניהם.

שוטרים שאבטחו את הטקס עצרו שני מפגינים, שחשודים כי הפרו את הסדר וסירבו להישמע להוראות המשטרה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "במהלך האירוע שמתקיים כעת בפארק גני יהושע בת"א, נעצרו שני משתתפים בגין הפרת הסדר הציבורי וזריקת חפצים לעבר משתתפים נוספים, ובחרו שלא להישמע להוראות השוטרים.

"משטרת ישראל תאפשר את מימוש חופש הביטוי אולם, יחד עם זאת, תפעל בנחישות למניעת הפרת הסדר הציבורי וסיכון חיי אדם".

ממארגני הטקס נמסר לאתר כי "הטקס, מעבר להיותו טקס זיכרון, הפך לסמל ולאמירה הציבורית האמיצה של כל מי שרוצה לבחור בדרך השלום על פני דרך המלחמה. דווקא בשעה הזו, בשבוע שבו משפחת השכול הישראלית והפלסטינית, גדלה, יש צורך באמירה ברורה והמהדהדת: כן לתקווה ולפיוס, לא לייאוש ולשכול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר