ראש הישיבה לעג

"איזו עצמאות? אנשים ישבו במקלטים - חיכו להפסקת אש"

ערב יום העצמאות ה-71 למדינת ישראל, השמיע ראש הישיבה לתלמידיו הרבים את משנתו - באשר ליחס הראוי לחגיגות יום העצמאות שיחלו הערב, זאת על רקע סבב ההסלמה הביטחונית. האזינו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
דבריו של הגר"י עדס (תמונה, ארכיון: באדיבות המצלם)

שעות טרם פתיחת חגיגות 'יום העצמאות', בהן צפויים ליטול חלק גם דמויות חרדיות, יצא ראש ישיבת 'קול יעקב' הגאון רבי יהודה עדס, למתקפה חריפה על כך.

בשיחה שמסר בהיכל הישיבה, שתוכנה הגיעה לידי 'כיכר השבת', נשמע הגר"י עדס, מגדולי ראשי הישיבות ומי שעומד בנשיאות רשת תלמודי תורה, כשהוא קושר בין סבב ההסלמה האחרון בדרום לבין יום העצמאות ה-71 למדינת ישראל.

"אני לא מבין", פתח ראש הישיבה את דבריו: "היום ראיתי רכבים עם דגלים... יש לנו עצמאות? מהבוקר עד הערב מלחמות, איפה העצמאות שלנו, איזה עצמאות יש?".

הוא הוסיף ותהה: "יש על מה לשמוח? אנשים יושבים במקלטים, מחכים להפסקת אש. מה זה הפסקת אש? להפסיק את האש מתחילה...".

"קבעו שבלילה ירקדו ברחובות; האומללות הזו של הרחוב - היא לא צריכה להיות", הדגיש הרב בפני מאות מתלמידיו.

הגר"י עדס הוסיף וחידד את ההבדל לדבריו בין עולם התורה לבין 'העולם החיצון', ואמר: "היות והישיבה קיימת יותר מחמישים שנה, בעיני ראיתי את אלה שגדלו והפליגו בתורה, ביראה, באושר ובשמחה, ובעיני ראיתי את אלה שלא נהנו; שלמדו לאכול דברים טובים, לנוח בלילה ולישון בצהריים...".

תלמידי ישיבת קול יעקב. ארכיון (באדיבות המצלם)

יצוין, כי בסיום דבריו עורר ראש הישיבה בענין אחר: הצורך בשעות שינה מספקות לכל בחור: "אני חוזר ומדגיש, שענין השינה, ולהיות רענן - אצלנו זה ביסוד העניין. היו כאלו שזלזלו בשינה; היה פה בחור חשוב מאוד, שזלזל בשינה, והיום כאברך הוא סובל מכאבי גב נוראיים. אמרו לו הרופאים שבגלל חוסר שינה, ברח לו סידן מהגוף שלו", סיים הגאון רבי יהדה עדס את דבריו לתלמידיו בישיבת 'קול יעקב'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר